همزمان با هفته ملی مهارت:

برگزاری نمایشگاه توانمندی های مهارت آموختگان روستای حیدرآباد

نهبندان (پانا) - رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای نهبندان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه،به طرح توانمندسازی روستائیان عشایر، مناطق محروم و مرزی در شهرستان نهبندان اشاره کرد.

کد مطلب: ۸۴۰۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه توانمندی های مهارت آموختگان روستای حیدرآباد

مرتضی مالدار تنها،رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای نهبندان،در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت:هدف از اجرای این طرح توجه به رویکرد عدالت بنیان نمودن آموزش ها و رفع فقر و محرومیت و همچنین توجه به جوامع هدف پیش بینی شده در پروژه است.

مالدار تنها در ادامه به عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه ای در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح (1394) بالغ بر276 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی به یک هزار و 547 نفر از جوامع هدف این طرح از قبیل ساکنان مناطق محروم، مرزنشینان، حاشیه نشینان، روستاییان و عشایر، زنان سرپرست خانوار، جویندگان کار، شاغلین و... شهرستان نهبندان ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از رویکردهای اصلی این طرح این است که بتوانیم مشارکت و همکاری دستگاه های ذی نفع را جهت اجرای هرچه بهتر برنامه های مهارت آموزی در بعد کمی و کیفی جلب نمائیم.

به گفته وی، در شهرستان نهبندان توانستیم در این راستا از همراهی دستگاههای و نهادهای مختلفی از قبیل فرمانداری، بخشداری های مرکزی و شوسف، بسیج سازندگی، کمیته امداد، میراث فرهنگی و... بهره مند بگیریم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای نهبندان در ادامه به نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان روستای حیدرآباد اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه که با همت مهارت آموختگان حرفه نازکدوز زنانه و همکاری دهیاری و اهالی روستا برگزار شده است توانائی مختلف مهارت آموختگان در قالب استاندارد دوره اجرا شده در معرض دید بازدید کنندگان قرارگرفته است.

مالدراتنها در پایان تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه آموزش های فنی وحرفه ای این است که با توجه به محدودیت های موجود در روستاهای شهرستان و خشکسالی های چندین ساله، با اجرای برنامه های از این قبیل فرهنگ کار جمعی و روحیه کارآفرینی وتشکیل تعاونیهای تولید را دربین مردم ، خصوصا زنان روستائی تقویت نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار