تامین اجتماعی در اجرای تعهدات خود به خوبی عمل نموده است

کرج (پانا) - همزمان با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی نمایندگان استان البرز کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با مدیران و روسای واحد های درمانی و بیمه ای استان البرز دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۴۰۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تامین اجتماعی در اجرای تعهدات خود به خوبی عمل نموده است

درابتدای این دیدار، آفریده مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز با تبریک هفته کرامت و همچنین گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی در اجرای تعهدات خود به بیمه شدگان به خوبی عمل نموده است .
وی با قدردانی از حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان البرز در مواقع خاص از جمله تحمیل هزینه های مالی به سازمان تامین اجتماعی افزود ، تامین اجتماعی استان البرز همواره قدردان درایت و و پشتیبانی های نمایندگان استان البرز است .
وی با ارایه گزارشی از وضعیت و عملکرد مراکز درمانی گفت : در سال ١٣٩٧ مصوب گردید که تیم مدیریت پیگیر این مصوبات می باشد . ١/ ساختمان جدید اداره کل و مدیریت درمان در سایت اداری استان ساخته شود . ٢/ دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی و شعبه سه تامین اجتماعی در بلوار دانش آموز ساخته شود . ٣/ درصورت امکان شعبه ٢ به مکان جدیدی منتقل و پلی کلینیک تخصصی حصارک به صورت اختصاصی از فضای فیزیکی موجود به نحو احسن به بیمه شدگان خدمات درمانی ارایه نماید . ٤/ پلی کلینیک تخصصی شهید بهشتی در مکان جدید احداث گردد.
آفریده در ادامه افزود : در هفته تامین اجتماعی به منظور رضایت مندی بیمه شدگان ، شاهد بهره برداری از واحد های آزمایشگاه ، داندانپزشکی درمانگاه تخصصی اشتهارد خواهیم بود و به زودی نیز به این مرکز درمانی واحد تخصصی اطفال اضافه خواهد شد .
وی همچنین با اشاره به وضعیت نقدینگی تامین اجتماعی اظهار داشت : کمبود نقدینگی ، وضعیت پایین اشتغال ، هزینه های تحمیلی به بخش درمان و همچنین افزایش مستمری بگیران و بازنشستگی پیش از موعد ، سازمان تامین اجتماعی را با چالش مواجه نموده و انتظار می رود با تلاش و همت و برنامه ریزیهای مدیران ارشد ستادی و تعاملات مناسب مدیران و روسای استانی با شرکای سازمان شاهد رشد و ارتقاء این سازمان باشیم .
این مقام مسئول اظهار داشت : از نمایندگان استان انتظار داریم در خصوص بند ٩ بودجه نیز از منابع مالی و بین النسلی سازمان تامین اجتماعی حمایت نمایند .
وی در خصوص عملکرد مراکز درمانی اظهار داشت : در مراکز درمانی ملکی ( درمان مستقیم) در سال ١٣٩٦ بیش از ٣ میلیون ویزیت سرپایی توسط پزشکان صورت پذیرفته و توسط واحد های پاراکلینیکی از قبیل داروخانه قریب به ٢ میلیون نسخه دارویی و در واحد رادیولوژی و سونوگرافی قریب به ١٢٠ هزار مورد و در واحد آزمایشگاه و بیش از ٢٨٠ هزار پذیرش صورت پذیرفته است . در همین بازه زمانی بیش از ٤٩ هزار بستری در بیمارستان های ملکی صورت پذیرفته و تعداد ٢٩ هزار عمل جراحی وبیش از ٧٥٠٠ مورد زایمان انجام شده است . بیمارستانهای تامین اجتماعی استان نیز با ضریب اشتغال تخت ٩٠% و متوسط اقامت ٢,٢ روز میزبان شایسته ای برای مراجعین بوده است .

آفریده، در خصوص عملکرد درمان غیرمستقیم اظهار داشت: در سال ١٣٩٦ توسط مراکز طرف قرارداد ٩ میلیون و ٩٠٠هزار ویزیت سرپایی و بیش از ١٣٧ هزار بستری انجام شده است و طی مطالعات صورت پذیرفته توسط اسناد پزشکی استان حدود ٢٥% مراجعین به مرکز درمانی طرف قرارداد توسط استان های همجوار صورت پذیرفته که این خود بارمالی زیادی را برای استان و بودجه مدیریت درمان به همراه دارد .
وی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان صدیق تامین اجتماعی بیان داشت : با راه اندازی نسخ الکترونیکی درصد قابل توجهی از مراجعات مکرر بیماران به مراکز درمانی ملکی حذف شده و از طریق همین سیستم الکترونیکی خواهیم توانست عملکرد مراکز درمانی را پایش ، هزینه های زاید را کاهش ، بیماری های مزمن همچون دیابت ، فشارخون ، ناراحتی های قلبی را که ممکن در آینده برای سازمان هزینه آور باشند را کنترل نموده و از سرمایه های سازمان صیانت نمایم .
در ادامه مرتضی سلامی مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز بیان داشت : خوشبختانه نمایندگان استان البرز تعامل خوبی با تامین اجتماعی دارند و این هم برای سازمان و هم برای استان البرز بسیار اهمیت دارد.
وی افزود : وضیعت کنونی سازمان در حال حاضر به گونه ای است که اگر به مشکلات و مسایل نقدینگی آن اهمیت ندهیم آسیب های جدی به سرمایه های بین النسلی این سازمان وارد خواهد آمد و این سازمان را در جهت ارایه خدمات مناسب به بیمه شدگان دچار مشکل خواهد نمود .
مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز در ادامه افزود : به منظور ارایه خدمات مناسب به بیمه شدگان ، خوشبختانه کابل کشی سیستم های الکترونیکی شعبه ماهدشت انجام شده است و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این شعبه خواهیم بود و به منظور راه اندازی این شعبه مجوز استخدام نیز فراهم شده است که از طریق قانونی نسبت به جذب نیروی انسانی مورد نیاز اقدام خواهیم نمود . و در روزهای آتی نیز کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در شهرستان اشتهارد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار