مدیرکل آموزش و پرورش گلستان : آموزش مهارت‌های زندگی یکی از کارکردهای اصلی آموزش و پرورش است

گرگان (پانا) - در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و مدیرکل کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان با فرمانداران بندر گز و کردکوی عنوان شد: آموزش مهارت‌های زندگی یکی از کارکردهای اصلی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۳۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان : آموزش مهارت‌های زندگی یکی از کارکردهای اصلی آموزش و پرورش است

احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان ، با فرمانداران بندرگز و کردکوی دیدار کردند.

گوهری راد در این دیدارها اظهار داشت: اگر اعتقاد به عدالت آموزشی داریم باید بستر تحصیل با کیفیت را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم کنیم و ایجاد این بستر در نقاط محروم از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر جذب بازماندگان از تحصیل گفت: در این راه باید همه در کنار آموزش و پرورش باشند و از فرمانداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان ها انتظار داریم که از تمام ظرفیت های شهرستانی برای افزایش پوشش تحصیلی استفاده نمایند.

گوهری راد تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی را به عنوان یکی از سیاست های آموزش و پرورش استان برشمرد که مورد تاکید استاندار گلستان نیز هست و از فرمانداران خواست تا در جهت اجرایی کردن این ماده قانونی با آموزش و پرورش همراهی نمایند.

وی افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی و پرورشی نیز از مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش استان گلستان در سال جاری است و انتظار داریم که اعتبارات لازم در این زمینه لحاظ گردد.

گوهری راد با اشاره به اینکه وجود شهرک های صنعتی پویا در هر شهرستان فرصتی برای آن شهرستان در کلیه حوزه هاست، گفت: ایجاد هنرستان های جوار در این شهرک های صنعتی می تواند به عنوان یک ظرفیت برای شهرستان بوده و با توجه به ضرورت مهارت آموزی در جامعه، می توان با ایجاد رشته های جدید با توجه به وضعیت و فرهنگ بومی شهرستان ها، توازن رشته ای را نیز در شهرستان ها بهبود بخشیم.

گوهری راد در شهرستان کردکوی، با اشاره به قدمت مدرسه نظامی که به سال 1307 هجری شمسی بر می گردد گفت: این مدرسه 6 کلاسه جزء اولین مدارس استان گلستان است و ظرفیت تبدیل شدن به موزه آموزش و پرورش را دارد که نیازمند هماهنگی های بین دستگاهی است.

یاسرلیوانی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز در این دیدارها گزارشی از وضعیت پروژه های آموزشی شهرستان در سال گذشته و میزان اعتبار هر پروژه را ارائه نموده و گفت: اولویت اصلی ما اتمام پروژه های نیمه تمام است. لیوانی در شهرستان بندرگز عنوان کرد: 31 درصد از مدارس شهرستان بندرگز تخریبی بوده و نیاز به حمایت ملی و استانی جهت بازسازی این مدارس است.

حسین احمدی فرماندارشهرستان بندرگز نیز در این دیدار گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را بیمه می کند. وی با توجه به میزان اعتبارات شهرستان، بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تاکید کرده و گفت: اعتقاد دارم که یکی از بهترین کارهای خیر شرکت در بحث مدرسه سازی است و من از همه کسانی که تمکن مالی دارند تقاضا دارم که در این امر مقدس شرکت نمایند.

حامد احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرگز نیز در این دیدار گزارشی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش شهرستان ارائه نمود.

ابراهیم قدمنان، فرماندار شهرستان کردکوی نیز در این دیدار اظهار داشت: شهرستان کردکوی دارای قابلیت های فراوانی است و عزم بسیار خوبی در بین مسئولین شهرستان برای ارتقای جایگاه در کلیه حوزه ها وجود دارد و آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه بنده خود را جدای از بدنه آموزش و پرورش نمی دانم گفت: تلاش خواهیم نمود که در اعتبارات شهرستانی به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای داشته باشیم زیرا اعتقاد داریم که ثمره هزینه در آموزش و پرورش به کل جامعه باز خواهد گشت.

امید شهریاری مدیر آموزش و پرورش کردکوی نیز در این جلسه مهم ترین چالش های پیش روی آموزش و پرورش شهرستان را بیان کرده و گزارشی از وضعیت پروژه های آموزشی در حال ساخت را ارائه و اولویت های ایجاد فضاهای آموزشی جدید را تبیین نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار