رئیس کل دادگستری استان سمنان خبر داد:

تشکیل بیش از 2 هزار پرونده طلاق در مراجع قضایی استان سمنان در سال 96

سمنان (پانا) - رئیس شورای قضایی استان سمنان، به کاهش 13 درصدی پرونده‌های مربوط به طلاق در سال 96 در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هزار و 306 پرونده طلاق به صورت توافقی، 635 پرونده طلاق به درخواست زوجه و 402 پرونده طلاق نیز به درخواست زوج در محاکم قضایی استان سمنان تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۳۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل بیش از 2 هزار پرونده طلاق در مراجع قضایی استان سمنان در سال 96

سیدمحسن مظهری، به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، با ابراز تاسف از خالی بودن 41 درصد پست‌های اداری و 61 درصد پست‌های دفتری دستگاه قضایی در استان سمنان، تصریح کرد: متاسفانه حجم پرونده‌های موجود با حجم منابع انسانی دستگاه قضایی تناسبی ندارد که از مسئولان عالی تقاضا داریم برای این موضوع در سطح کلان چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه نخست سال‌جاری به جز حقوق و مزایای پرسنل، اعتبار دیگری به دستگاه قضایی استان سمنان تخصیص نیافته است، خاطرنشان کرد: دادگستری‌های استان سمنان حتی برای تامین هزینه‌های جاری خود نیز با مشکلات جدی مواجه شدند.

بیش از ۱۰۸ هزار نفر در استان سمنان شناسه قضایی دریافت کردند

رئیس شورای قضایی استان سمنان، با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها در کشور اظهار کرد: تا 23 خردادماه امسال بیش از 108 هزار و 348 نفر که 15 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، شناسه قضایی دریافت کردند.

مظهری بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب از خدمات و اقدامات قوه قضائیه در بخش‌های مختلف و توسط دستگاه‌های زیرمجموعه‌ این قوه تأکید کرد و ابراز داشت: استفاده روزافزون مردم از خدمات الکترونیکی، معرفی خدمات ارائه‌شده در قوه قضائیه از طریق فن‌آوری‌های نوین ضروری است لذا یکی از برنامه‌های ما در این هفته ثبت‌نام کد قضایی از مردم برای دریافت خدمات الکترونیک قضایی و حرکت به‌سوی دولت الکترونیک است.

وی دریافت شناسه قضایی را زمینه‌ساز الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم بالای ابلاغیه‌ها، الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها نقش مهمی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت قضات و نیروی انسانی و اداری دادگستری و ضابطین قضایی و همچنین تکریم ارباب رجوع و اتلاف سرمایه‌ها دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: امروز تشکیل، پیگیری و حتی دریافت ابلاغیه‌های پرونده‌های قضایی نیز به سهولت و بدون مراجعه اشخاص به دادگستری‌ها در حال انجام است که سرعت، دقت و نظارت عمومی و تخصصی را در مراحل مختلف دادرسی‌ها افزایش می‌دهد.

مظهری حجم ابلاغیه‌های یکسال اخیر استان سمنان را 567 هزار و 586 فقره ذکر کرد و افزود: بیش از 342 هزار فقره از این ابلاغیات که بیش از 60 درصد کل حجم ابلاغ‌های استان هستند، از طریق الکترونیکی به شهروندان استان ابلاغ شده‌اند.

وی در ادامه از کاهش ورودی و موجودی پرونده های قضایی در استان سمنان خبرداد و گفت: در مدت یکساله گذشته تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی این استان با 6.6 درصد کاهش به 95 هزار و 953 فقره و تعداد پرونده‌های مانده استان در پایان سال 96 به هشت‌هزار و 913 فقره رسیده که نشان از کاهش 12.7درصدی موجودی پرونده‌ها در محاکم قضایی استان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار