چرخ خدمت رسانی شهر همدان در دستانِ نیروهای شهرداری می چرخد

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه اثربخشی بررسی انحرافات تفریغ بودجه به منظور ارائه راهکاری جدید برای مدیریت شهری خواهد بود، گفت: چرخ خدمت رسانی شهر در دستانِ نیروهای شهرداری می چرخد.

کد مطلب: ۸۳۰۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
چرخ خدمت رسانی شهر همدان در دستانِ نیروهای شهرداری می چرخد

حسین قراباغی در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا با محوریت بررسی کلیات تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری و سازمان‌های تابعه با تأکید بر اینکه چرخ خدمت‌رسانی شهر در دستانِ نیروهای شهرداری می‌چرخد، بیان کرد: این جلسه به منظور رسیدگی عمکلرد یک‌ساله شهرداری همدان است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود در اجرای حسابرسی‌ صورت‌های مالی نسبت به درآمدها و هزینه‌ها حساسیت داشته باشیم تا صحت و سقم آن به صورت دقیق‌تر بررسی شود، هرچند این روند هر سال بهتر از سال گذشته بوده است که امیدواریم در بحث تفریغ بودجه بهترین عملکرد را بر اساس مستندات به نمایش بگذاریم.

قراباغی با اشاره به اینکه عملیات بودجه ریزی و تفریغ بودجه با اعداد و ارقام سر و کار دارد، افزود: تفریغ بودجه خط‌‎کشی است تا خطا و اشتباه کمتری داشته باشیم و هزینه‌های اضافی به مجموعه تحمیل نشود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان ابراز امیدواری کرد بر مبنای شرایط موجود بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری با نقاط ضعف کمتری داشته باشیم، البته باید نگاه اجمالی به تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری در مقایسه با سال‌های گذشته داشته باشیم تا دلایل انحرافات در مسیر به صورت واضح‌تر مشخص شود.

قراباغی با بیان اینکه در این جلسه انحرافات مدنظر و بررسی تجزیه و تحلیل تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری همدان همچنین انحرافات موجود به صورت کلی بررسی می‌شود، عنوان کرد: این وظیفه بر عهده ماست تا اقدامات انجام شده را بررسی و در صورت عدم اجرا، چرایی و راهکارهای آن را مطرح کنیم.

قراباغی در ادامه با بیان اینکه در کلیات تفریغ بودجه سال ۹۶ در مباحث درآمدی شهرداری همدان ۸۷ درصد عملکرد داشته‌ایم، افزود: ۸۱ درصد عملکرد ستاد، ۹۱ درصد در منطقه یک، ۹۳ درصد در منطقه دو، ۹۵ درصد در منطقه سه و ۹۶ درصد هم در منطقه چهار بوده و در مجموع شهرداری و سازمان‌ها هم ۸۵ درصد عملکرد داشته است.

وی با مهم خواندن اینکه در هزینه‌های جاری هم ۸۷ درصد عملکرد داریم، عنوان کرد: عملکرد مجموعه مدیریت شهری در هزینه‌های جاری به تفکیک ۵۹ درصد در ستاد، ۱۰۸ درصد در منطقه یک، ۹۸ درصد در منطقه دو، ۹۴ درصد در منطقه سه و ۱۰۲ درصد در منطقه چهار بوده است؛ همچنین در مجموع سازمان و مناطق هم ۸۷ درصد عملکرد هزینه‌های جاری است.

قراباغی با بیان اینکه هزینه‌های عمرانی هم ۷۰ درصد عملکرد را نشان می‌دهد، گفت: درصد عملکرد هزینه‌های جاری شهرداری همدان هم به تفکیک ۴۰ درصد در ستاد، ۱۱۶ درصد در منطقه یک، ۱۰۶ درصد در منطقه دو، ۸۰ درصد در منطقه سه و ۶۸ درصد در منطقه چهار است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان همچنین با تأکید بر اینکه باید این مهم در نظر گرفته شود که کدام مناطق نسبت به افزایش سهم عمرانی تلاش بیشتری داشته اند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه عمرانی، بودجه عمرانی را در سال آینده افزایش داده‌ایم؛ بنابراین سهم بودجه جاری ۴۴ درصد و ۵۶ درصد هم به مباحث عمرانی اختصاص یافته است که تلاش می‌کنیم در مباحث توسعه شهرمان قدم برداریم.

* ضرورت پرداخت مطالبات شهرداری همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه باید با ارائه خدمات مناسب از رضایتمندی و همراهی مردم بهره‌مند شویم، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته با افت و خیز عملکرد شهرداری مواجه بوده‌ایم، اما تحقق بودجه شهرداری همدان در ۲ سال گذشته با توجه به عملکرد شهرهای همجوار و همسطح این شهر، مورد قبول بوده است.

ابراهیم مولوی با توجه به اینکه مبالغ بودجه بیشتر صرف اتمام پروژه‌های عمرانی اثرگذار شده است، افزود: باید از ظرفیت دولت از جمله اوراق مشارکت برای رسیدن به وضعیت مطلوب بهره بگیریم.

وی پرداخت مطالبات به‌ویژه پیمانکاران را امری ضروری دانست و افزود: در صورت عدم پرداخت این مطالبات، قدرت مانور و خرید آنها را پایین می‌آوریم و از طرفی افکار عمومی به این سمت می‌رود که شهرداری‌ همدان خوش‌حساب نیست.

مولوی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم از بودجه‌های شهرداری حفاظت کنیم، اظهار کرد: به همین صورت هم باید نسبت به حقوق شهروندان حساس شویم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید فکر اساسی برای سرعت‌بخشی به روند نهایی شدن قراردادها داشته باشد، اعلام کرد: شهرداری همدان باید به منظور بهره‌گیری از ظرفیت بانک شهر به عنوان یک نیاز اساسی، پیگیری جدی تری داشته باشد.

* کم‌کاری شهرداری همدان در چابک‌سازی و توانمندسازی بدنه

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: بخشی از رضایتمندی‎ از شهرداری همدان در قالب ارائه خدمات دیده می‌شود که عملکرد شهرداری در این حوزره قابل تقدیر است؛ اما رضایتمندی از مجموعه مدیریت شهری زمانی ایجاد می‌شود که در برخورد با مردم هم ملموس‌ باشد.

نرگس نورا...‌زاده اضافه کرد: رضایتمندی در چابک‌سازی و توانمندسازی بدنه داخلی شهرداری در مواجهه با مردم محقق خواهد شد که شهرداری همدان در این حوزه کم‌کاری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه چابک‌سازی و توانمندسازی بدنه داخلی شهرداری همدان برای کسب رضایت مردم اثربخشی بیشتری نسبت به هزینه‌‎کردها دارد، افزود: مجموعه مدیریت شهری نباید از این موضوع اثرگذار غافل شود.

نورا...‌زاده با تأکید بر مدیریت اصول ساختار و چابک سازی در شهرداری همدان، بیان کرد: بر اساس مراجعات مردمی، نحوه نامناسب برخورد و پاسخگویی‌ها و طولانی بودن روند اداری، نارضایتی ایجاد کرده است که باید با ارزیابی و تحلیل صحیح مسائل داخلی و مدیریت نیروی انسانی شهرداری به منظور اصلاح این روند در راستای کاهش هزینه‌ها قدم برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار