رییس کمیته ملی المپیک در همایش سپاس معلم ناحیه ۲ ری:

آغاز ریل توسعه ملی از آموزش و پرورش خواهد بود

شهرری (پانا) - با حضور رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران همایش سپاس معلم ناحیه 2 ری در سالن همایش های این منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ریل توسعه ملی از آموزش و پرورش خواهد بود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ضمن تکریم و پاسداشت مقام شامخ معلمین در جامعه گفت: آموزش و پرورش یک سرمایه ملی است که ابعاد مختلف سرمایه های فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی ،سیاسی وانسانی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به قله های توسعه در این سرزمین باید ریل گذاری شود، تاکید کرد:آغاز ریل توسعه ملی از آموزش و پرورش خواهد بود.

صالحی امیری ، چالش های جدی امروز جامعه را ناشی از عدم توجه کافی به آموزش و پرورش در دهه های قبل دانست و افزود: اگر قرار است در دهه های آینده در این سرزمین اخلاق، فرهنگ و فضائل انسانی توسعه یابد ، از امروز نهال آن را باید در آموزش و پرورش کاشت کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: مدرسه ایستگاه اول حرکت توسعه در این سرزمین است و معلمین به یک باور ملی ،جهت حرکت در ریل توسعه نیاز دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید به فرزندانمان بیاموزیم چگونه با اخلاق انسانی در کنار یکدیگر معاشرت و مشارکت داشته باشند ، تصریح کرد: اگر امروز در بحث آسیب های اجتماعی با چالش های جدی روبرو هستیم ناشی از ضعف سرمایه گذاری مان در گذشته ی آموزش و پرورش است .

صالحی امیری تاکید کرد: مشکل بنیادی در آموزش و پرورش در نگرش به آن است و در این زمینه نیاز به یک دگردیسی و تغییر ریل گذاری جدی می باشد.

رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد ملی است و همه باید در خدمت این نهاد باشند، یادآورشد: امروز آموزش و پرورش به دیوارهای مدرسه خلاصه نمی شود و معلم ، دانش آموز و مدرسه باید به یک زیست اجتماعی برسند.

صالحی امیری ادامه داد: ما باید با پدیده ها مواجه شویم نه آنکه مقابله کنیم و آموزش و پرورش باید در بستر پدیده های اجتماعی حرکت کند و به انبوه سوالات دانش آموزان پاسخ دهد.

رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ،آموزش و پرورش را یک مجموعه بزرگ ، پویا ، سیال و تحول گرا دانست و افزود: امروز باید مسیر تحولات را شناخت و متناسب با آن سیاست گذاری کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه معلم امروز باید با زبان تکنولوژی روز با دانش آموز خود ارتباط برقرار کند ، تصریح کرد: در دنیای امروزانسداد و بستن راه حل نیست بلکه باید دانش آموزان ما در مدرسه ، نحوه برخورد و مواجهه با پدیده ها را آموزش ببینند.

صالحی امیری افزود: امروز گستره آموزش به گستردگی جغرافیای این سرزمین و جهان است و دیگر نمی توان اموزش را محدود در کتب درسی دانست.

رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید از مدرسه خارج و در متن جامعه قرار گیرد ، تاکید کرد: نقطه آغاز آموزش های مهارتی و تربیتی باید در مدرسه آغاز و در یک همزیستی اجتماعی در بطن جامعه تکامل یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید روح عاطفه و اخلاق را در مدرسه دمید و از نظام بایدها به نظام باورها کوچ کرد.

صالحی امیری در پایان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دهه پنجم باید از نظام تکرار به نظام خلاقیت و نوآوری حرکت کند ، خاطرنشان کرد: نظام گفتگو باید در مدارس ما شکل گیرد و به دانش آموزانمان یاد بدهیم که چگونه از مونولوگ به دیالوگ و گفتمان نزدیک شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار