کمبود دارو در گیلان نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کمبود دارو در گیلان نداریم،گفت:استان گیلان از نظر تامین دارو یکی از بهترین استان‌های کشور است.

کد مطلب: ۸۱۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کمبود دارو در گیلان نداریم

به گزارش پانا از گیلان،دکتر زهرا حصاریبا بیان اینکه کمبود دارو در گیلان نداریم،اظهار کرد:استان گیلان از نظر تامین دارو یکی از بهترین استان‌های کشور است.

وی تصریح کرد:به منظور جلوگیری از ایجاد کمبودهای دارویی در استان در شرایطی که هزینه‌های دارویی تغییر می‌کرد، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ایجاد طرحی با عنوان خرید متمرکز دارو کمبودهای دارویی را برطرف و منجر شد که شرکت‌های داروساز با معاونت غذا و دارو روبرو شوند.

حصاری ادامه داد:معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای امکان سفارش دارو و تجهیزات پزشکی به صورت آنلاین و تجمیع سفارشات و ارسال آن به شرکت‌ها و مشخص نمودن مناسب‌ترین شرایط خرید و نظارت بر موجودی انبارهای بیمارستان‌ها از نرم افزار سفارش یکپارچه دارو و تجهیزات پزشکی(سیماد)استفاده می‌نماید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد:تنها مواردی از برخی کمبود دارو در بیمارستان‌های خصوصی استان گزارش شده بود.

وی از جمع‌آوری و انهدام 977 قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به تعداد بیش از یکصد هزار عدد از سطح عرضه در سال گذشته خبر داد و گفت:ارزش ریالی این کالاها بیش از 2 میلیارد و 505 میلیون ریال است.

حصاری از جمع آوری 196 قلم داروی گیاهی و غیرمجاز از عطاری‌های استان خبر داد و افزود:کالاهای غیرمجاز خارج از شبکه توزیع جمع آوری شدند که ارزش ریالی کالاهای کشف شده بیش از 94 میلیون و 873 هزار ریال است.

وی تصریح کرد:در حوزه مواد غذایی هم 2 انبار مواد غذایی با 21 قلم کالا فاسد به ارزش 511 میلیون و 130 هزار ریال کشف شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان از کشف 56 قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی غیرمجاز در استان به ارزش ریالی 129 میلیون و 835 هزار ریال خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار