کار آفرینی ،پیاده سازی موفقیت آمیز ایده های خلاق برای ایجاد کسب و کار جدید است

اسلامشهر (پانا) - سوم اردیبهشت هر سال روز کار آفرینی است و کارآفرینی شکل ویژه ای از نوآوری و پیاده سازی موفقیت آمیز ایده های خلاق برای ایجاد یک کسب و کار یا یک ابتکار جدید است.

کد مطلب: ۸۱۵۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کار آفرینی ،پیاده سازی موفقیت آمیز ایده های خلاق برای ایجاد کسب و کار جدید است

به مسئله کار آفرینی در کشور ما تا شروع اجرای برنامه سوم توسعه، توجه چندانی نشده بود، حتی در محافل علمی و دانشگاهی نیز به جز موارد بسیار نادر، فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته بود، مشکل بیکاری و پیش‌بینی حادتر شدن آن در دهه ۱۳۸۰ موجب شد که در زمان تدوین برنامه سوم توسعه، موضوع توسعه کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

در برنامه اخیر، توسعه کارآفرینی در سطح وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و فلزات و همچنین مؤسسه جهاد دانشگاهی به دلیل ارتباط با فعالیت‌های آنها، مطرح شده است .

کارآفرینی شکل ویژه ای از نوآوری است و پیاده سازی موفقیت آمیز ایده های خلاق برای ایجاد یک کسب و کار جدید یا یک ابتکار جدید در درون یک کسب و کار ، به وجود می آید .

به طور ساده می توان گفت کارآفرین به شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که توانایی تحمل ریسک را دارد و می تواند یک ایده را به فعالیت اقتصادی تبدیل کند .

کارآفرین کسی است که متعهد می‌شود مخاطره‌هـای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل کندو در حقیقت شخص کارآفرین فرصت‌های موجود در بازار را به ثروت تبدیل نموده و در این راستا ارزش پایدار برای جامعه ایجاد می‌نماید.

زندگی کارآفرینانه، زندگی است تؤام با هیجان، خطرپذیری، تنوع، تغییر، شکست تا پیروزی، شوق، تلاش، خلاقیت و فرصت گرایی،. به عبارتی دیگر کارآفرینی یعنی شیوه‌ای از تفکر، استدلال و کارکردن که پایه‌اش فرصت طلبی است.

شایان ذکر است ،کارآفرینان برای آینده کسب و کار خود دارای چشم انداز می‌باشند و مهم تر از آن دارای توانایی پیاده‌سازی رویاهای خود هستندو کارآفرینان عقیده دارند اگر موفق باشند، پاداش نیز خواهند داشت و میدانند که کسب و کار خود توسط کدام کارمندان کلیدی به موفقیت خواهد رسید.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار