مدیر آموزش و پرورش قرچک:

باید فرهنگ خود مراقبتی را در دانش آموزان ترویج دهیم

قرچک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش قرچک در آئین زنگ سلامت در دبستان تیمسار فلاحی این شهرستان بر ترویج فرهنگ خودمراقبتی در جامعه تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۵۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
باید فرهنگ خود مراقبتی را در دانش آموزان ترویج دهیم

زنگ هفته سلامت در دبستان تیمسار فلاحی قرچک با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان و دیگر مسؤولین به صدا درآمد.

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش‌ و پرورش قرچک در این مراسم پس از تبریک بهار طبیعت و اعیاد شعبانیه، به بازگویی شعار جهانی سلامت پرداخته و گفت: پوشش همگانی سلامت، برای همه در هرکجا، حمایت از فقرا در دسترسی خدمات، ترویج سبک زندگی و منابع پایدار ازجمله شعارهای سلامت است.

وی با اشاره به این امر که در بحث بهداشت همگانی و حوزۀی سلامت، به جهت همکاری شایسته‌ی مدیران مدارس در قرچک و دقت نظر مربیان و دانش آموزان وضعیت بهداشت در مدارس، بسیار بهبودیافته است، افزود: تنها دلیل این اقدام پیشگیری و توانمندی اولیا و دانش آموزان مدارس بوده است تا بتوانند بهداشت را در جامعه ترویج دهند.

نیکبخت ادامه داد: امروز اگر بخواهیم در مدارس به بهبود سلامت کمکی کرده باشیم، باید خود مراقبتی بیشتری داشته باشیم و برای تحقق این جریان، باید نکاتی را که باعث افزایش سلامت در مدارس و کلاس‌های درس می‌شود را آموزش دهیم.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک در پایان بابیان اینکه کاهش مرگ‌ومیر مادران و نوزادان نشان از بهبود اوضاع سلامت و بهداشت در جامعه است، اظهار داشت: اگر ما در حوزه سلامت پیشگیرانه کارکنیم برای درمان نیاز به هزینه‌های سنگین نخواهیم شد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار