امام جمعه دماوند:

رسانه‌ها نقش مؤثری در حمایت از مصرف کالای ایرانی دارند

دماوند(پانا)-امام جمعه شهرستان دماوند گفت: نهضت خرید کالای ایرانی اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

کد مطلب: ۸۱۱۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌ها نقش مؤثری در حمایت از مصرف کالای ایرانی دارند

به گزارش خبرنگارپانا شهرستان های تهران، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های عبادی سایسی نماز جمعه دماوند درباره نام‌گذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: برای تحقق این نام‌گذاری باید چهار گروه تولیدکننده، مصرف‌کننده، دولت و رسانه به خوبی عمل کنند.

وی در ادامه افزود: در این میان، رسانه‌ها می‌توانند پیوند بین سه ضلع دیگر را برقرار کنندواگر تولیدکننده کم‌کاری کردو مصرف‌کننده هم از کالای ایرانی استفاده نکرد و دولت نقش خود را در حمایت از کالای ایرانی به خوبی ایفا نکرد، این رسانه‌ها هستند که می‌توانند فریاد بزنند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی کنند، گفت: رسانه‌های مکتوب و مجازی باید تبلیغ کالای ایرانی را بر عهده بگیرند و در ضمن، کالای خارجی را تبلیغ نکنند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: سازمان استاندارد باید به میدان بیاید و کالاهایی که استانداردهای لازم را دارند، تأیید کند و از طرف دیگر، بانوان ایرانی که نقش کلیدی در خرید و معرف کالا دارند، باید به این باور برسند که نهضت خرید کالای ایرانی می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.

وی با تأکید بر اینکه بانوان باید بلندگوی معرف کالای ایرانی باشند، بیان کرد: همچنین سیاست‌های تشویقی دولت برای معرف‌کنندگان کالای ایرانی باید با جدیت اجرا شود؛ به عنوان مثال، زوجی که جهیزیه خود را از اقلام و کالاهای ایرانی تهیه می‌کنند، باید توسط همگان مورد تشویق قرار گیرند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: نقش اصناف و بازاریان در ارائه کالاهای ایرانی و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی با کیفیت بسیار مهم است؛ در این خصوص، رسانه‌ها می‌توانند در همه این موارد نقش خوبی بازی کنند و دولت هم باید از ورود کالاهای قاچاق به طور جدی جلوگیری کند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی در ادامه با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی شاهد سفر بن سلمان، ولی‌عهد سعودی به آمریکا بودیم، خاطرنشان کرد: هدف او هماهنگ‌ کردن یک جبهه علیه جمهوری اسلامی ایران برای کاهش نفوذ کشورمان در منطقه بودو همچنین می‌خواست که دشمنان ایران را نیز تقویت کند.

وی اضافه کرد:بن سلمان درباره رژیم صهیونیستی نیز اظهار نظر کرده و این رژیم غاصب حق زندگی صلح‌آمیز در کشورشان را دارندواو گفته است که فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی‌ها هر دو حق دارند در کنار هم زندگی کنند، ولیعهد عربستان موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و پیش‌بینی کرده که کشورش در آینده رابطه عادی و خوبی با این رژیم داشته باشد.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفته که عربستان و آمریکا باید علیه ایران ائتلاف کنند، افزود: بن سلمان ایران را دشمن مشترک رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود می‌داند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی گفت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از خیانت‌ و نفاق برخی کشورهای عرب منطقه و نقشه خباثت‌آمیز آنها در تبعیت از شیطان بزرگ انتقاد کرد، معظم له، مبارزه و مقاومت را تنها راه نجات فلسطین مظلوم دانستند و حرکت به سمت مذاکره با رژیم صهیونیستی فریبکار و غاصب را خطای نابخشودنی برشمردند که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد.

وی تصریح کرد: این روزها شاهد قیام مردم فلسطین در نواز غزه در چهارچوب راهپیمایی‌های موسوم به بازگشت بزرگ است که شمار شهدای حملات هوایی اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۱۲۱ نفر رسیده است و رژیم صهیونیستی هر سه دقیقه یکبار به نوار غزه حمله می‌کند.

امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی باید یک‌صدا شوند، بیان کرد: ۷۰ سال است که سرزمین مسلمانان در فلسطین غصب شده و چهار میلیون آواره در اردوگاه‌های کرانه باختری نواز غزه و دیگر کشورهای همسایه عربی زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی ادامه داد: اگر خیانت سران برخی از کشورهای عربی نبود، امروز فلسطین چنین وضعی نداشت،امروز بن سلمان از آمریکا تقاضا کرده که در سوریه بماند و ترامپ گفته که اگر سعودی‌ها می‌خواهند که آمریکا در سوریه بماند، باید هزینه‌های آن را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: مدیران کاخ سفید می‌دانند که این گاو شیرده هنوز شیر فراوانی برای دوشیدن داردو اما این سعودی نمی‌‌داند که آخر و عاقبتش همچون سردار قادسیه خواهد بودو ای کاش ریش سفید‌های سعودی خاطرات خود را از سردار قادسیه برای این ولی‌عهد زورکی بگویند و روزی را یادآوری کنند که آمریکا صدام را برای حمله به جمهوری اسلامی ایران تشویق کرد و شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس هم هزینه نبرد را پرداخت کردند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: اما در آخر صدام را همچون یک دستمال کهنه دور انداختند؛ امروز با سعودی‌ها قراردادهای چند صد میلیاردی می‌بندند که تسلیحات به او بفروشند و در واقع شیرش را می‌دوشند و فردا هم همچون صدام سرش بالای دار خواهد رفت.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تأکید کرد: یکی نیست به بن سلمان بگوید که در جنگ با فقیرترین کشور عربی یعنی یمن سه سال تمام در جا می‌زنیدو چطور خواب و خیال جنگ با ایران را در سر می‌پرورانیدو میلیاردها دلار از پول نفت را دود کرده‌اید و جز بی‌‌آبرویی چیزی کسب نکرده‌اید.

وی با بیان اینکه ولی‌عهد سعودی گفته که شاید تا ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر با ایران وارد جنگ شویم، افزود: او نمی‌‌داند که ایران آن روزی که قدرت نظامی نداشت و در تحریم بود و همه کشورها علیه آن بودند، با دست خالی هشت سال ایستادگی کرد، اما امروز ایران قدرت برتر منطقه است و آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد، چه رسد به این شاهزاده خام سعودی.

امام جمعه دماوند هشدار داد: بهتر است که بزرگ‌ترهایش به او بگویند که با دم شیر بازی نکند که دودمانش بر باد خواهد رفت.

/خبرنگار:عرفان خانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار