فرماندار اسلامشهر خبر داد:

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: صنایع دستی به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه در سطح روستاها و شهرها می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه جوامع شهری و روستایی ایفا کنند.

کد مطلب: ۸۰۵۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اسلامشهر

به گزارش خبرنگار پانا شهر ستانهای تهران تهران، امیر‌الله حقیقی در جریان بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، اظهار داشت: در راستای حمایت از هنرمندان و تولیدات هنرمندان و صنایع دستی، با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اسلامشهر، راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه افزود: صنایع دستی به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه در سطح روستاها و شهرها می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه جوامع شهری و روستایی ایفا کنند و علاوه بر آن در جهت ایجاد اشتغال و تأمین معاش افراد مختلف جامعه بسیار اثرگذار است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ظرفیت‌ها و استعدادهای هنرمندان افراد مختلف جامعه و جاذبه‌های روستاها ناشناخته است، نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان وعشایریک فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بوده و در جهت جذب گردشگر و رونق اقتصادی این مناطق بسیار اثربخش خواهد بود.

حقیقی گفت: با نگاه ویژه معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، در طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان شده و تا حدود زیادی زمینه رونق اقتصادی را در روستاها به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: توانمندی‌های ارائه شده در این نمایشگاه یک‌هزارم توانمندی‌های روستاییان است که با ظرفیت‌های موجود در روستاها، چشم‌انداز و آینده درخشانی این مناطق در پیش‌رو خواهند داشت.

فرماندار شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: نماها و چشم‌اندازهایی که از منازل روستایی و چادرهایی عشایری در این نمایشگاه ایجادشده نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و اجرای برنامه‌های موسیقی محلی، نمایش‌های آیینی، صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری نظر هر مراجعه‌کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

حقیقی با اشاره به نقش روستاها در رونق اقتصادی کشور، تأکید کرد: اگر روستاها خالی از سکنه شوند، مهاجرت افراد ساکن در روستا به شهرها باعث بروز مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی در شهرها شده و علاوه بر آن مشاغل کاذب زیادی از قبیل دست‌فروشی و سیگارفروشی در کنار خیابان‌ها افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: شهرستان اسلامشهر با آثار تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی و... در کنار داشتن مراکز و صنایع تولیدی کوچک و بزرگ و تولیدات کشاورزی، در صنایع دستی و تولیدات مختلفی از قبیل تولید کفش و صنایع تبدیلی چوب، به‌عنوان قطب اقتصادی استان تهران و کشور شناخته‌ شده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی برای احیای صنایع دستی و روستاها، تأکید کرد: دولت در تلاش است تا با اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره بانکی به روستاییان و رفع موانع و مشکلات تولید محصولات روستایی، شرایط را فراهم کند تا ضمن جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار و رونق اقتصادی در روستا را نیز به وجود آورد.

حقیقی خاطرنشان کرد: شهرستان اسلامشهر ظرفیت و استعداد بالقوه‌ای در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، گردشگری، تولیدات صنعتی و کشاورزی دارد، ضمناً اینکه با راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و مؤسسات تولیدی برای بانوان سرپرست خانوار، زمینه اشتغال و تولید برای این قشر نیز به وجود آمده و تولیدات آن‌ها به سراسر کشور ارسال می‌شود.

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار