رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه اعلام کرد: توصیه بهداشتی دامپزشکی زیرکوه در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز

زیرکوه (پانا) - رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت :ماهیان زینتی از جمله ماهی قرمز ، علاوه بر اینکه اثرات مطلوب بر روح و روان انسان دارند ، در شرایط غیر بهداشتی ممکن است ناقل بیماری هایی برای انسان باشند.

کد مطلب: ۸۰۵۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه اعلام کرد: توصیه بهداشتی دامپزشکی زیرکوه در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز

دکتر فرهاد منصوری رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه با اشاره به خرید و نگهداری ماهیان قرز زینتی در ایام عید توسط شهروندان، به بیان توصیه های بهداشتی در خصوص خرید و نگهداری این ماهیان پرداخت.

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت:ماهیان زینتی از جمله ماهی قرمز ، علاوه بر اینکه اثرات مطلوب بر روح و روان انسان دارند ، در شرایط غیر بهداشتی ممکن است ناقل بیماری هایی برای انسان باشند.

وی خاطرنشان کرد:همشهریان عزیز در موقع خرید باید توجه کنند که باله های ماهی تا نخورده و شنای متعادلی داشته و علایم عصبی همچون چرخش به دور خود و کوبیدن سر به دیواره ظرف نداشته باشند . ضمن اینکه از مراکزی خریداری کنند که ماهی را با شرایط بهداشتی و غیر متراکم نگهداری می کنند .

منصوری بیان داشت:برای هر قطعه ماهی به یک تا ۲ لیتر آب نیاز است و از ظروف دهان گشاد برای تبادل بهتر اکسیژن استفاده کنند . یک چهارم ظرف خالی باشد و حتما ۲۴ ساعت قبل از استفاده باید آب را در جایی نگه دارند تا کلر آن خارج شود .

وی ادامه داد:غذادهی به ماهی ها روزی یک یا دو مرتبه بیشتر نباید باشد و هربار به میزانی باشد که بلافاصله توسط ماهی مصرف شود و باقی مانده غذا در آب باقی نماند .

منصوری گفت:تنگ ماهی باید هفته ای یک یا دو مرتبه توسط نمک ضدعفونی شود و افرادی که آلرژی دارند از دست زدن مستقیم به ماهی خواری نمایند .

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه اذعان داشت:ماهی ها به هیچ وجه نباید در آب هایی مثل رودخانه که به آب های آزاد راه پیدا می کنند رها شوند چون امکان دارد ماهی ناقل بیماری ، حیات وحش را آلوده و شرایط اکوسیستم را به هم بزنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار