سالروز وفات حضرت ام البنین(س)وروز تکریم مادران و همسران شهدا

اسلامشهر (پانا)-همسران شهدا با تربیت یادگاران همسران خود آنها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می کنند وچه بسا همسرانی که خود دارنده رتبه های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آنها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده اند.

کد مطلب: ۸۰۳۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سالروز وفات حضرت ام البنین(س)وروز تکریم مادران و همسران شهدا

به گزارش خبرگار پانا شهرستانهای تهران ، حضرت ام البنین (س) همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع)در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و در جوار رحمت حضرت حق آرمیدو به همین مناسبت وفات این شیر زن صدر اسلام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است .

تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده می­ کردندو اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می­دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب اسلامی میامد.

حضرت ام البنین (س) بانوی ایثاگری که اگر چه خود در دشت کربلا حضور نداشت، اما عطر ایمان، نگاه ولایتمدار، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را قطره قطره در کام فرزندانش نشاند و لاله صفت چنان بارشان آورد که دشت تفتیده کربلا را همیشه تاریخ منقش به زیباترین مفاهیم همان شهادت کردند.

مادران و همسران شهدا همانند ام البنین (س) در طول ۸ سال دفاع مقدس حماسه های جاویدی ساختند که قلم توانایی نوشتن آن نیست و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد وآنان با صبر و استقامت خود دشواریها را تحمل کردند .

همسران شهدا هم با تربیت یادگاران همسران خود آنها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می کنندو چه بسا همسرانی که خود دارنده رتبه های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آنها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده اند .

این مادران و همسران از نسل جدید و بانوان کشور انتظار رعایت عفت و حجاب خود را دارند و انتظار دارند تا هنگام ظهور حضرت ولی عصر (عج)، انقلاب، که امانت ارزشمندی است به نحو شایسته ای با اطاعت از ولایت و حرمت خون شهدا حفظ و نگهداری شود .

شایان ذکر است ، حضرت ام البنین(س) بانویی شجاع بود و فضائلی از جمله ، صبر، ولایت مداری، فداکاری و... داشت ،آنچنان که هم نزد اهل بیت (ع) گرامی بود و هم الگویی شد برای زنان و مادران در طول تاریخ. همانگونه که احترام ام البنین(س) به خاطر رشادت ها، جان فشانی، و دلاور پروی هایش بر ما لازم است،تکریم و احترام کسانی که فرزندانی رشید در دامن خود پرورش داده و تقدیم اسلام کردند، نیز لازم و ضروریست.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار