کاشان، پایتخت کتاب ایران شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از اعلام این شهرستان به عنوان پایتخت کتاب ایران در چهارمین سال اجرای این طرح خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کاشان، پایتخت کتاب ایران شد

مصطفی جوادی مقدم در گفت و گو با پانا کاشان، اظهار کرد: شهرستان کاشان با ارسال ۴۰ طرح، برای چهارمین سال پیاپی، در چهارمین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران حضور یافت و پس از کسب رتبه دومی سال گذشته، امسال به عنوان شهر برتر انتخاب شد.

وی افزود: کاشان در سال 93 که اولین دوره انتخاب شهر پایتخت کتاب ایران بود به همراه 62 شهر از بین 22 استان کشور متقاضی شرکت در این رقابت بود و در میان 10 شهر نهایی قرار گرفت، اما شهر اهواز به عنوان اولین شهر پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: در سال دوم اجرای طرح، کاشان با 36 طرح در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همراه 98 شهر دیگر متقاضی شرکت در این رقابت شد، اما در جمع 15 نامزد دور نهایی ماند و نیشابور عنوان پایتخت کتاب ایران را از آن خود کرد.

وی اظهار کرد: کاشان در سومین رقابت برای انتخاب شهر پایتخت کتاب ایران، با 60 طرح در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مصاف 101 شهر از سراسر کشور رفت که هر چند در پنج شهر نامزد دور نهایی انتخاب شهر پایتخت کتاب قرار گرفت، اما بوشهر پایتخت کتاب ایران شد.

جوادی مقدم تصریح کرد: امسال، در چهارمین سال اجرای طرح پایتخت کتاب، کاشان از مجموع 150 شهر این عنوان را به دست آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار