ارزیابی اولیه انتخاب پایتخت کتاب ایران آغاز شد

بوشهر ( پانا ) ارزیابی و داوری اولیۀ چهارمین دورۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب آغاز شد.

کد مطلب: ۷۰۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، با اعلام این خبر افزود: حدود ١٣٠٠ اثر از روستاها و مناطق عشایری به دبیرخانه رسیده است و١٤٦شهر از ٢٩ استان کشور نیز، برنامه‌های خود را برای ما ارسال کرده‌اند.
ابراهیم حیدری افزود: سال گذشته ١٠٠ شهر و ٩٠٠ روستا و منطقۀ عشایری برای انتخاب پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هم رقابت کردند که افزوده شدن به این آمار در سال جاری، نشان از رشد ٤٠ درصدی شهرها و روستا های شرکت کننده دارد. این رشد نشان می‌دهد که این برنامه، مورد توجه روستاها و شهرهای سراسر کشور قرار گرفته و توانسته است به بخشی از اهداف اولیۀ خود که همان گسترش فعالیت‌ها به سراسر کشور و از طرفی دیگر ایجاد رقابت فرهنگی بین شهرها و روستاهای بوده دست پیدا کند.
وی اظهار داشت: بررسی‌های اولیۀ همکاران ما نشان می‌دهد که پرونده‌ها و برنامه‌های ارسالی، از رشد کیفی نیز برخوردار است و استان‌‎ها، شهرها و روستاهایی که سال گذشته در این دو رویداد فرهنگی شرکت نکرده بودند یا حضور کمرنگی داشتند، امسال به‌صورت جدی و با برنامه ای مدون و طرحهای متنوع به عرصۀ رقابت وارد شده‌اند.
آیین پایانی چهارمین دورۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، هفتم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.
لازم به توضیح است پیش از این شهرهای اهواز، نیشابور و بوشهر، موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شده بودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار