رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: اساس و شالوده تولید علم، طرح سوال و ایجاد فرضیه است

نیشابور(پانا) - رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در مراسم معرفی کتاب « از هستی شناسی تا پزشکی و داروسازی » گفت: مهمترین اساس و شالوده تولید علم، طرح سوال و ایجاد فرضیه است.

کد مطلب: ۸۰۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: اساس و شالوده تولید علم، طرح سوال و ایجاد فرضیه است

محسن عظیمی نژاد با بیان حدیث « علم نوری است که خدواند متعال در قلب کسانی قرار می دهد که بخواهد » اظهار داشت: در دنیای امروز مسابقه ای در بین کشورها در تولید علم ایجاد شده است.

وی با اشاره به سرعت تولید علم در دنیا افزود: سرعت تولید علم و زمان دوبرابر شدن دانستنیهای جامعه بشری در حوزه علوم تجربی چنان پیشرفت کرده که نسبت به ابتدای قرن بیستم قابل مقایسه نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: ۵۰درصد از تولیدات علمی دنیا در یک کشور و حدود ۳۰درصد در یک قاره دنیا انجام می شود ولی آنچه مهم است این است که برای تولید علم باید راه و روش فکر کردن را به درستی بدانیم . تولید علم نیازمند سرمایه گذاری طولانی مدت است و باید به کسانی که اهل فکر و اندیشه هستند بهای لازم و کافی داده شود. امروز عامل اصلی در تولید علم تکنولوژی و تجهیزات نیستند بلکه آنها محصول تولید علم توسط دانشمندان و پژوهشگران هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: سهم اصلی در تولید علم از آن کسانی است که سوال مطرح می کنندو طرح سوال و ایجاد فرضیه مهمترین عامل در تولید علم است. کاری که تعداد بیشتری از محققین انجام میدهند پاسخ به سوالاتی است که در دنیای علم بوجود می آید که البته آن نیز قابل ستایش و تحسین است.

محسن عظیمی نژاد تصریح کرد: در دنیای امروز، جایگاه ویژه ای برای دانشمندان و محققینی است که در ایجاد سوال و فرضیه تلاش می کنند و در ایجاد سوال، حتما بایستی به متدلوژی علمی توجه کرد.

وی در پایان بیان نمود: اگر در جامعه و دانشگاه ها سرمایه گذاری برای تربیت افرادی داشته باشیم که در راستای ایجاد و طرح سوال کار کنند در داشتن سهم از پیشرفت و تولید علم جهانی موفق خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار