در یادواره شهدای فرهنگی بیرجند مطرح شد:

تقدیم 421شهید توسط آموزش و پرورش خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس 421 دانش آموز و معلم شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که تعداد 120 نفر از این سینه سرخان، از معلمین شهرستان بیرجند می باشند.

کد مطلب: ۸۰۰۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تقدیم 421شهید توسط آموزش و پرورش خراسان جنوبی

عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در آیین یادواره 20 شهید فرهنگی شهرستان بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر قریب 420 معلم جانباز در خراسان جنوبی حضور دارند که هم اکنون تعدادی از این عزیزان وظیفه هدایت، فرماندهی و تعلیم و تربیت دانش آموزان استان را برعهده دارند.


وی، با اشاره به حضور دو شهید گمنام در یاد واره شهدای فرهنگی بیرجند اضافه کرد: تمامی شهدا، از شهدای انقلاب گرفته تا شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای گمنام نماد افتخار، سر بلندی و پایداری جمهوری اسلامی ایران هستند.


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که شهدای گمنام نماد فرهنگی کل نظام بوده و ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ شهدا به عنوان یک نماد فرهنگی مورد توجه همه مردم ایران است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش انگیزشی و فرهنگی برای مردم به ویژه دانش آموزان استان دارد.


لامعی بر پایی یاد واره های شهدا را زمینه ساز فرهنگ ایثار و شهدات دانست و افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره‌ها خود یکی از راه‌های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب و انسان‌ساز است.
وی اظهارکرد: عظمت، شوکت، امنیت و اقتدار کشور مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و رشادت های ایثارگران است و باید همیشه قدردان آنان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار