رئیس اداره امور شاهد آموزش و پرورش البرز درگفت‌وگو با پانا:

انتخابات عامل تجلی اراده مردم در نظارت برحاکمیت است

کرج (پانا) - رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز گفت: انتخابات، عامل تجلی اراده مردم در نظارت بر حاکمیت است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات عامل تجلی اراده مردم در نظارت برحاکمیت است

محمدرضا سعیدی‌مقدم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به پانا گفت: «یازدهم اسفند 2 رویداد بسیار مهم انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت. انتخابات منشا و رکن اساسی کشور است تا دریابیم که در کشور مردم‌سالاری و دموکراسی وجود دارد.»

وی خاطرنشان کرد: «مردم با شرکت در انتخابات در سرنوشت خودشان به شکل مستقیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و قوانینی که در کشور به عنوان قانون تصویب می‌شود و غیرمستقیم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخاب رهبر، نقش دارند که این یک عامل مهم برای دموکراسی است.»

سعیدی‌مقدم افزود: «انتخابات، عامل تجلی اراده مردم در نظارت بر حاکمیت است. معنای واقعی حکومت و دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم و کسانی که انتخاب می‌شوند به عنوان نمایندگان ملت هستند و حضرت امام(ره) هم یک جمله بسیار ارزشمندی دارند که فرمودند: «مجلس در راس امور است» و با توجه به این سخن ارزشمند، پایه و اساس هر جامعه‌ای در مجلس شورای اسلامی با نظر مردم شکل می‌گیرد.»

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: «از مهمترین مزایای انتخابات، کاهش مستمر فاصله ملت و حاکمیت است. یعنی هر مقدار مردم به سمت انتخابات پیش بروند فاصله بین آنان و حاکمیت یعنی کسانی که در سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه حاضرند، کاهش پیدا می‌کند.»

وی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا در انتخابات عنوان کرد: «درخت نظام به واسطه خون شهدا تنومند شده است. شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت را درکشورمان داریم که حضور خانواده‌هایشان در انتخابات نشان‌دهنده این است که جامعه برای استقرار نظام در کشور زحمات بسیاری کشیده و خون‌های زیادی ریخته شده است. همچنین حضور آنان نشان از جایگاه ویژه نظام می‌دهد و مردم هم با دیدن خانواده شهدا در انتخابات به طلب آن‌ها انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.»

سعیدی مقدم یادآورشد: «حضور رای‌اولی‌ها پای صندوق‌های رای نیز نقش مهمی درانتخابات دارد. زیرا کسانی که نسبت به انتخابات بی‌انگیزه هستند لیکن با دیدن افرادی که برای اولین بار می‌خواهند رای بدهند این انگیزه را در خود می‌یابند تا آن‌ها هم پای صندوق‌های رای حاضر شوند.»

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار