فاطمه فانی*

طلوع بهار آزادی در زمستان ستم

دهه فجر، تداعی‌کننده طلوع چهل و پنجمین بهار آزادی مردم مسلمان ایران در زمستان ظلم و ستم طاغوتیان زمان است.

کد مطلب: ۱۴۴۵۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
طلوع بهار آزادی در زمستان ستم

دهه فجر یادآور حماسه و وحدت ملت غیور ایران در سال‌های مبارزه با حکومت طاغوت است. جوانان و نوجوانان همدل و شجاعی که برای استقلال و آزادی خون ها دادند و حماسه ها آفریدند. اقوام ایرانی که با اراده پولادین خویش ظلمات شب های تار را زدودند و به آن روشنایی بخشیدند.

آری! مردم ما از همه قشر و گروهی با همراهی و وحدت هم متفق شدند و به بیگانگان این اجازه را ندادند که امورات آنها را بازیچه خود قرار دهند و با فراست و ایستادگی در یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به مقصود خود دست یافتند.

آن روزها همه با عزم و اراده خود به مبارزه با استکبار و رژیم دیکتاتوری پهلوی شتافتند و با تلاش خستگی ناپذیر و حضور در صحنه، آرامش و امنیت را به میهن هدیه دادند.

12 بهمن سال 57، یعنی 45 سال پیش بود که امام آمد و با توکل به خدا و پشتوانه مردم، سرمای زمستان را به بهار آزادی و طلوع فجر تبدیل کرد.

انقلاب موجب شادمانی قلب ها و طلوع خورشید حق شد.آری! مردم ما با تبعیت از ولایت و حضور پرشور در صحنه های دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در برابر انواع تحریم ها ایستادند و کشور را به سرافرازی و استقلال رساندند.

ایران مهد دلیران، شیرمردان و شیرزنانی است که با افتخار آفرینی های خود انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند. مردانی همچون شهید مطهری، شهید رجائی و لاله های دیگری که در دوران 8 سال دفاع مقدس شکوفه زدند، در دامان جوانمردی بزرگ به نام روح الله پرورش یافتند و نام جمهوری اسلامی را پرآوازه کردند.

امام خمینی(ره) همان مرد دلیری که با آمدنش شادی و نشاط را به ایران هدیه داد، فرمود: فجر انقلاب دمیدن خورشید استقلال و آزادی است.

آری مردم ایران برای اسلام و حقّانیت از جان خود گذشتند و همه ما این آزادی و استقلال را مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید: این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. مردم غیرتمند ایران به جهانیان ثابت کردند که هیچ ستمگری اجازه دخالت در امورات کشوری آنها را ندارد و اصل و اساس زندگی آنها اسلام است.

جمهوری ما نشانگر اسلام است
افکار پلید فتنه جویان خام است
جمهوری اسلامی ما جاوید است
دشمن ز حیات خویشتن نومید است

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار