اعتکاف دانش‌آموزی یک مسیر معنوی برای پاک‌سازی روح و روان نوجوانان است

نیشابور (پانا) - ۶۵۰ دانش‌آموز نیشابوری در مساجد دانشگاه آزاد اسلامی، مسجد قدس و مسجد ۱۴ معصوم در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۴۳۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اعتکاف دانش‌آموزی یک مسیر معنوی برای پاک‌سازی روح و روان نوجوانان است

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت ماه رجب گفت: اعتکاف دانش آموزی یک مسیر معنوی برای تربیت و پاک سازی روح و روان نسل جوان و نوجوان است.

سید مهدی قاضی افزود: اعتکاف یک فریضه مستحب الهی است که می تواند اثرات ماندگاری بر نسل جدید داشته باشد و باید به آن توجه ویژه ای معطوف شود.

وی با تقدیر از نهادهای مختلف فرهنگی شهرستان، شورای معاونان آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن های اسلامی، بسیج، دانشگاه آزاد اسلامی و هیات امنای مساجد قدس و ۱۴ معصوم، ادامه داد: در این اعتکاف سه روزه، برنامه های مختلف فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، برنامه مشاوره، بازی های تفکر محور، ساخت موشک های کاغذی، پخش انیمیشن، اجرای مراسم عزاداری حضرت زینب کبری (س)، جنگ شبانه، اجرای مراسم پهلوانی و زورخانه ای، برنامه ختم قران و ذکر صلوات، افطار و سحر با حضور خادمین آستان قدس رضوی، مداحی اهل بیت توسط ذاکرین نوجوان و سایر برنامه های معنوی، مناظره و کرسی های آزاد اندیشی، حضور امام جمعه، فرماندار و رییس ناحیه مقاومت بسیج در جمع دانش آموزان، توزیع هدایای فرهنگی بین دانش آموزان و حضور ۲۵ طلبه شهرستان نیشابور در مراسم اعتکاف به صورت حلقه های معرفتی و علمی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور اضافه کرد: شما دانش آموزان در میدان ۱۴ صفر ۲ و انتخابات با قدرت تمام پای کار بوده و یار و یاور ما باشید؛ شما سه شبانه روز کار دنیایی را متوقف کرده و با خدا معامله کرده اید تا آینده خود را ترسیم کنید.

گفتنی است غالب فعالیت های انجام شده در این اعتکاف توسط تشکل های مختلف دانش آموزی انجام شده است.

خبرنگار دانش آموز: طاها دستجردی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار