‌پروژه ۱۷ ساله‌ای که هنوز چشم‌انتظار اقدام مسئولان است

کاشمر(پانا) - محور کاشمر شادمهر‌ به دلیل تصادفات بسیار زیاد دوباره سر تیتر داغ اخبار کاشمر قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
‌پروژه ۱۷ ساله‌ای که هنوز چشم‌انتظار اقدام مسئولان است

اما علیرغم ادعای تمام مسئولین شهرستانی، استانی و ملی طی سال ها مبنی بر تکمیل این جاده ۵۴ کیلومتری بعد از گذشت ۱۷ سال اتفاق خاصی رخ نداده و تا به الان تنها ۱۴ کیلومتر از این محور حادثه خیز با وجود نواقصی دوبانده شده است.

رییس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ۱۴ کیلومتر منتهی به کاشمر از این محور ۵۴ کیلومتری طی سالهای گذشته باند دوم احداث شده و در حال بهره برداری است، گفت: ۴۰ کیلومتر باقیمانده این محور در قالب دو قرارداد جداگانه توسط پیمانکار در دست احداث است.

محمدحسین مهرداد با اشاره به اینکه قطعه دوم این محور در سال ۹۸ به طول ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم نیز در سال گذشته به پیمانکار واگذار شده است، ابراز داشت: قطعه اول با گذشت ۴ سال از پیشرفت ۳۰درصدی و قطعه سوم پس از یکسال آغاز عملیات اجرایی از پیشرفت ۱۵درصدی برخوردار است.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در هر دو قطعه توسط پیمانکاران در دست انجام است، خاطر نشان کرد: مطالبات پیمانکار قطعه دوم ۱۳۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ، ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اختصاص یافته به پروژه در سال‌جاری پرداخت شده است.

رییس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در سفر رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی به این استان، اظهار داشت: بر اساس مصوبه انجام شده، این میزان اعتبار طی سه سال به این پروژه تزریق می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه احداث جاده در یک مسیر معمولی ۳۰ میلیارد تومان به ازای هر کیلومتر است، تصریح کرد: با توجه به درصد پیشرفت پروژه برای تکمیل باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهرداد با بیان اینکه وضعیت اعتباری پروژه از سال گذشته بهبود یافته است، بیان کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته نسبت به سال‌های قبل خوب است، اما نسبت به نیاز پروژه رقمی نیست.

وی با اذعان به اینکه تمام تلاش برای جذب اعتبار مورد نیاز تکمیل این محور در دستور کار مسوولان استانی قرار دارد، افزود: با توجه به نامشخص بودن روند اختصاص اعتبار نمی‌توان زمان مشخصی را برای تکمیل آن اعلام کرد.

رییس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد:گذرگاه خونین کاشمر همواره طی سالهای مختلف پس از تصویب پروژه از سال 1385 همواره دستخوش وعده وعیدهایی از سوی مسئولان و نمایندگانی شده است که به دنبال مصادره کردن این پروژه به نام خود بودند، امروز بعد از 17 سال انتظار مردم منطقه از مسئولان نه تنها در این پروژه بلکه در تمامی امور عمل به وظایف در چارچوب قوانین و پرهیز از وعده هایی است که عملی نمی شود.

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه محور کاشمر به سه راهی شادمهر نیازمند یک اعتبار فزاینده است، گفت: در مصوبات سفر رئییس جمهور به خراسان رضوی 400 میلیون تومان اعتبار برای قطعه دوم پیش بینی شده است.

محسن شریفی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های مختلف اعتباری از جمله مولد سازی و اعتبارات تکمیلی که در قانون بودجه وجود دارد، در دستور کار قرار دارد، افزود: در این راستا نیز تلاش می کنیم در دور دوم سفر رییس جمهور بتوانیم اعتبار مورد نیاز محور را به صورت کامل برای قطعه دوم و سوم که حدود 40 کیلومتر است را تامین کنیم.

وی با اذعان به اینکه بهره برداری از 5 کیلومتر از قطعه دوم جزو هدفگذاری ما قرار دارد و در حال انجام است، بیان کرد: امیدواریم در یک بازه زمانی دو ماهه ای که به پیمانکار فرصت دادیم بتوانیم طی دو ماه آینده و قبل از فصل سرما این قسمت از جاده را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش می کنیم 35 کیلومتر باقی مانده این جاده 54 کیلومتری با استفاده از ظرفیت های موجود اعتباری را تا هفته دولت سال آینده تکمیل کنیم، اما همه این برنامه ریزی ها و وعده ها به بحث تامین اعتباری مربوط می شود.

‌خبرنگار پانا: علیرضا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار