رتبه برتر کشوری جشنواره خوارزمی:
حس رقابت بین دانشآموزان آنها را برای شرکت در پژوهش ها ترغیب میکند
بیرجند (پانا) - یکی از دانشآموزان بیرجندی که در محور زبان و ادبیات فارسی حائز رتبه برترکشوری شده بود گفت حس رقابت بین دانشآموزان آنها را برای شرکت در پژوهشها ترغیب میکند.
![حس رقابت بین دانشآموزان آنها را برای شرکت در پژوهش ها ترغیب میکند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTVmOGI5HYzp/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH3f3FyEgU7PEsAIKXaKdntA,,/MTVmOGI5HYzp.jpg)
امیرصدرا خزاعی، دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی شهرستان بیرجند که در بخش زبان و ادبیات فارسی مقام دوم کشوری در جشنواره خوارزمی را کسب کرده است عنوان کرد: ما دانش آموزان آینده سازان کشور هستیم و باید در زمینه های مختلف بخصوص پژوهش تلاش کنیم تا بتوانیم ایرانی همیشه پیروز را بسازیم.
وی گفت: امسال رتبه دوم کشوری محور زبان و ادبیات را کسب کردم و سال گذشته در محور آزمایشی به همراه هم گروهی خود برگزیده کشوری شدم و چون رقابت علمی آنجا را دیدم خیلی به نظرم جذاب بود و تصمیم گرفتم در محور ادبیات شرکت کنم.
وی ادامه داد: روند جشنواره اینگونه بود که تصویری را به ما می دادند که این تصویر پیامی داشت و ما باید در مورد آن انشا می نوشتیم و در مرحله کشوری ما را با استان های دیگر گروه بندی کردند و باید گروهی یک انشا می نوشتیم و بخشی از امتیازهایی که به ما می دادند مربوط به این بخش بود و باید مشخص می کردیم که هر بخش از انشا را چه کسی نوشته است.
خزاعی اضافه کرد: از نظر من ایجاد کردن جو مطلوب و امن، خصوصا حس رقابت بین دانش آموزان می تواند آنها را برای شرکت در پژوهش ها ترغیب کند و درصد موفقیت دانش آموزان را بالا ببرد.
وی یادآوری کرد: ارتقا دادن کسب و کارهای پژوهشی و تولید محصول جدید می تواند باعث مشارکت بیشتر دانش آموزان در کارهای پژوهشی شود.
وی در پایان با تشویق دانش آموزان به شرکت در جشنواره های مختلف اظهار کرد: دانش آموزان باید ضمن آشنا بودن با مسائل و موضوعات ایران و جهان، سراغ علوم و مهارت های نوین رفته و دست به نوآوری های تازه زده و برای سنجش خود در جشنواره های مختلف علمی، حضور پیداکرده و افتخار آفرینی کنند.
خبرنگار دانش آموز: کوثر یوسفی
ارسال دیدگاه