رئیس شورای شهر قیامدشت:

خداشناسی دریچه شناخت تمام جهان و درک ابعاد زندگی است

شهرری یک (پانا) - رئیس شورای شهر قیامدشت، مهم‌ترین تکالیف انسان را انجام واجبات دینی دانست و خداشناسی را دریچه‌ای برای شناخت تمام جهان و درک ابعاد زندگی دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۹۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خداشناسی دریچه شناخت تمام جهان و درک ابعاد زندگی است

یوسف عصمتی، رئیس شورای شهر قیامدشت در مراسم برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران در مصلی شهر قیامدشت عمل به تکالیف دینی را عامل موفقیت در زندگی دانست و اظهار کرد: انجام تکالیف دینی در مراحل زندگی بسیار مهم است؛ تعیین هر تکلیف چند مرحله دارد؛ اولین مرحله تعیین اهداف است؛ قبل از هر تعیین تکلیفی فرد باید فکر کند که چه نتایجی بعد از انجام تکلیف به دست می‌آید؛ مرحله دوم ارزیابی اهداف است، اهداف باید گلچین شوند و آن‌ها که مهم‌ترند در اولویت قرار گیرند.

وی ادامه داد: مرحله سوم توجه به مخاطبین است؛ تکالیف یک کودک ۷ ساله با نوجوانی ۱۸ ساله متفاوت است و اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. مرحله بعد نحوه ارائه تکالیف است؛ اینکه چگونه تکلیف به مخاطبین ارائه شود بسیار مهم است؛ گاهی تکلیف آسانی آنچنان سخت جلوه داده می‌شود که فرد رغبت نمی‌کند حتی درباره آن فکر کند و بالعکس. مرحله یکی مانده به‌ آخر پیگیری تکالیف است؛ خیلی مهم است که تکالیف ارائه شده پیگیری مناسبی داشته باشند و مرحله آخر هم ارزیابی نتایج تکلیف است.

رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت در رابطه با ارزیابی نتایج تکالیف افزود: ارزیابی نتایج تکالیف همان ارائه نمرات است که همه دیده و شنیده‌اید و مهم‌ترین قسمت یک تکلیف است، چرا که فرد نتیجه زحمات خود را می‌بیند و هر آنچه کاشته را درو می‌کند و در این قسمت با پاداش و جزا روبه‌رو هستیم؛ عبارتی که مصادیق ساده آن‌را در مدارس به‌صورت کارنامه دیده‌ایم و بزرگترین مصداق آن هم نامه اعمال در روز قیامت است.

عصمتی اذعان کرد: با یک مثال به شما اهمیت تکالیف را توضیح می‌دهم؛ همه شما دانش‌آموزان عزیز تا به‌حال تکالیفی را از سمت خانواده یا معلم‌های خود دریافت کرده‌اید؛ معلم تکالیفی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد که در آینده برای آن‌ها تاثیر گذار واقع می‌شود و دانش‌آموز با انجام تکلیف علوم؛ با قسمت‌های مختلف بدن و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا می‌شود؛ با انجام تکالیف ریاضی محاسبات و جمع و تفریق را می‌فهمد و در کل انجام تکلیف برای انسان سودمند است از دو جهت هم دانش اورا افزایش می‌دهد و هم باعث موفقیت در آزمون‌های نهایی می‌شود؛ از سمتی خداشناسی دریچه شناخت تمام جهان و درک ابعاد زندگی است و از تکالیف مهم انسان در طول زندگی است.

وی در ادامه مهمترین تکلیف انسان را انجام واجبات دینی دانست و تصریح کرد: مهمترین تکلیف انسان‌ها انجام واجبات دینی است چرا که بهترین و بزرگترین معلم، خداوند است؛ خداوند بهتر از همه اهداف غایی بشریت را می‌داند و به بهترین شکل آن‌هارا نظم داده و با توجه به نیاز انسان‌ها تکالیفی را ارائه داده‌است و نماز و روزه از این تکالیف هستند که انجام آن‌ها هم تاثیر بسیار مثبتی در زندگی ما دارد و هم باعث موفقیت ما در آزمون زندگی و کسب سعادت می‌گردد.

عصمتی با اشاره به اتفاقات اخیر در کرمان به بیان اهمیت بالای صحیح انجام دادن تکالیف پرداخت و بیان‌کرد: باید اهداف هر تکلیفی را شناخت و آن‌را ارزیابی کرد و به صورت درست انجام داد، چرا که اگر در انجام تکالیف اشتباه کنیم و تکلیف را به درستی انجام ندهیم عاقبتمان مانند تروریست‌های واقعه کرمان می‌شود؛ این افراد در تعیین اهداف و انجام تکالیف سخت در اشتباه هستند؛ چرا که نتوانستند راه درست را انتخاب کنند و آن‌ها خدا را نشناخته‌ بودند و کسی که خدا را نشناخته؛ بنده خدا را هم نخواهد شناخت و به همین دلیل با تفکری اشتباه و پیروی از نفس اماره با ناجوانمردی دست به انجام چنین فاجعه‌ای زدند.

رئیس شورای شهر قیامدشت در آخر انجام تکالیف را موجب دست پیدا کردن به موفقیت دانست و گفت: شما نومکلفان عزیز از امروز با انتخاب راه درست؛ تکالیفی بر عهده شماست؛ تکالیف ارزشمندی مثل نماز، روزه و بقیه موارد؛ انجام دادن این تکالیف برای زندگی و موفقیت ما واجب است و به ما کمک می‌کند که زودتر به اهداف والای خود برسیم مانند دانش‌آموزی که از اول سال تکالیف خود را به خوبی انجام می‌دهد و در امتحانات نیز سربلند و مفتخر است.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار