۷۸۰۰ بی‌سواد استان خراسان شمالی جذب کلاس‌های نهضت می‌شوند

شیروان (پانا) - معاون سوادآموزی استان خراسان شمالی گفت طی دو سال ۷۸۰۰ بی‌سواد جذب کلاس‌های نهضت سوادآموزی خراسان می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۷۸۰۰ بی‌سواد استان خراسان شمالی جذب کلاس‌های نهضت می‌شوند

حسین رسولی به مناسبت هفته سوادآموزی افزود: طی دو سال آینده ۷۸۰۰ نفر مرد و زن بی‌سواد جذب کلاس‌های نهضت سوادآموزی این استان خواهند شد که در سه پایه تحصیلی تحکیم، انتقال و سوادآموزی ادامه تحصیل خواهند داد و ۳۵۰ نفر آموزشیار کار آموزش این افراد را در سطح شهرستان های استان خراسان شمالی به عهده خواهند داشت.

معاون سوادآموزی استان از اجرای طرح سفیران در منطقه راز و جرگلان خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در سطح کشور به عنوان پایلوت کشوری در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ زن عشایری و روستایی جذب سوادآموزی شوند.

حسین رسولی از کسب رتبه اول اجرای طرح آزمایشی با عنوان طرح محله محور خبر داد و افزود: در این طرح توزیع کتاب، لوازم تحریر و آموزش رایگان به بازماندگان از تحصیل ارائه شد.

این مسئول در سوادآموزی استان گفت: در این استان ۷۵۰ آموزشگاه فعال وجود دارد که ۳۵۰ نفر آن شرایط استخدام را دارند که در صورت اخذ مجوز جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

در پایان وی به اتفاق مدیر نهضت سوادآموزی و آموزشیاران به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی بر سر مزار شهید گمنام در محل مصلی نماز جمعه امام خامنه‌ای حضور یافته و با قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند.

خبرنگار: غلامرضامینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار