معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در نشست مشترک با مسئولین اداره کل ندامتگاه های استان، خبر داد؛

راه‌اندازی دو مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل آباد و پیربنو شیراز

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی دو مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل آباد و پیربنو شیراز با هدف آموزش سواد در سطوح مختلف مددجویان این ندامتگاه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی دو مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل آباد و پیربنو شیراز

مجید احمدی در نشست مشترک با مسئولین اداره کل ندامتگاه های استان، اظهار کرد: بر اساس سیاست های نهضت سوادآموزی تلاش داریم توجه ویژه ای به امر آموزش زندانیان داشته باشیم و با برنامه ریزی گسترده و هدفمند تمامی زندانیان بی‌سواد و کم سواد را تحت پوشش آموزش قرار دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس بر بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای جهادی، انقلابی و ارزشی در سوادآموزی تاکید کرد و افزود: نهضت سوادآموزی، آموزش 12 نوع سواد را در دستور کار خود دارد که از مهم‌ترین آنها می توان به سواد رسانه ای اشاره کرد.

احمدی گفت: سطح سواد افراد با بزهکاری رابطه معکوس دارد بنابراین هر چه آمار باسوادی در جامعه بالاتر باشد، آمار بزهکاری، کاهش می یابد. البته جزئیات و پارامترهای دیگری نیز در این خصوص وجود دارد و سواد یکی از مؤلفه‌ها و شاخص هاست.

وی تصریح کرد: آموزش زندانیان بی سواد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی، جلوگیری از بزهکاری و بازگشت مددجویان به جامعه دارد.

معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دو مرکز یادگیری در ندامتگاه های عادل آباد و پیربنو با هدف آموزش سواد در سطوح مختلف، انجام پالایش اسمی مددجویان و جلب اعتماد و مشارکت سوادآموزان و آموزش‌دهندگان ندامتگاه‌ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد مورد شناسایی و در راستای آموزش آنها برنامه ریزی کرده ایم.

احمدی گفت: برای آموزش زندانیان، از کارکنان ندامتگاه به عنوان آموزش دهنده استفاده می کنیم و بیش از 25 نفر از کارکنان ندامتگاه های فارس با نهضت سوادآموزی همکاری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار