مدیر آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان:
همه دانشآموزان، اولیا، دبیران و کارکنان در مدیریت مدرسه دخیل هستند
بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان، همکاری دانشآموزان، اولیا، دبیران را در مدیریت مدرسه دخیل دانست و بر نوسازی و بهبود امکانات مدارس به عنوان هدف مهم مدرسهها تاکید کرد.
زهرا سهرابینیا مدیر آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان، در گفتوگو با پانا در رابطه با رهبری و مدیریت یک مجموعه اذعان کرد: «مدیریت، هنر انجام کاری به وسیله دیگران است، اما مهمترین نکته در بحث مدیریت رهبری و طرز مدیریت مدیر منتخب برای یک مجموعه است؛ یک مدیر خوب باید بتواند با راهبری موثر و راهنماییهای درست و بجا، مجموعه را به سمت درست هدایت کند تا تمام کارمندان و دانشآموزان و... به سمت موفقیت قدم بردارند.»
سهرابینیا با اشاره به مشکلات و چالشهای مدارس بیان کرد: «هر مدرسه، خوبیها و چالشهای مخصوص به خود را دارد و هیچ مجموعهای به دور از این سختیها و چالشها نیست و نخواهد بود، اما بهترین و موثرترین اقدامی که یک مدیر باید در مواجه با این چالشها و مشکلات میتواند انجام دهد شناسایی مشکل و عاملهای بوجود آمدن آن است، در مرحله دوم ما تلاش بر حل کردن مشکلات و برطرفکردن این چالشها داریم ما همواره در حال تلاش برای بهبودی وضعیت تحصیلی و امکاناتی که باید فراهم شود هستیم.»
مدیر آموزشگاه نیایش در رابطه با ویژگیهای یک مدیر خوب شرح داد: «یک مدیر خوب در اولین قدم باید تواناییها و ظرفیتهای مدرسه را شناسایی کند و بعد براساس استعداد دانشآموزان، تواناییهای مدرسه، اولیا دانشآموزان و با کمک گرفتن از آنها کادر مدرسه را به بهترین نحو مدیریت کند، زیرا در مدیریت مدرسه تمامی ارکان آن ازجمله کادر مدرسه، دانشآموزان و اولیای دانشآموزان دخیل هستند.»
وی در رابطه با پرورش استعدادهای دانشاموزان ادامه داد: «کادر مدرسه همواره باید با تشویق و همراهی دانشآموزان، استعدادهای نهفته آنها را شناسایی کند و در مرحله بعد باید به تقویت و پرورش استعدادهای ارزشمند آنها بپردازد، تا دانشآموزان بتوانند به جایگاه اصلی و حقیقی خود دستپیدا کرده و موفق شوند؛ باشد تا در آینده بتوانیم شاهد دانشآموزانی فعال، سرزنده و پویا باشیم، تا انشاالله با دنبال کردن راه شهدا و اهداف انقلابی قدمی در راه سعادت بردارند.»
سهرابینیا در خصوص سختیهای کار مدیریت عنوان کرد: «همه دانشآموزانی که در یک مدرسه درحال تحصیل هستند مانند یکدیگر نیستند، تمامی آنها با سلایق، اخلاق و فرهنگهای گوناگون در مدرسه گرد هم آمدند و کادر مدرسه میبایست در همه زمینهها از جمله برطرف کردن مشکلات دانشآموزان پاسخگوی تمامی آنها با خلقیات و فرهنگهای گوناگون باشد؛ مورد دیگر که سختی شغل مدیریت را چند برابر میکند کمبود برخی امکانات و تجهیزات در این مناطق است، اما با این حال کادر مدرسه همواره در تلاش است تا کمبودهای مدرسه، و امکانات و تجهیزاتی که برای دانشآموزان و مدرسه مورد نیاز است را فراهم سازد.»
وی همچنین ضمن اشاره به کلید واژه موفقیت ادامه داد: «همه دانشآموزان در سرتاسر ایران زمین میتوانند به موفقیت برسند در صورتی که به سه نکته مهم توجه داشته باشند: ۱_ آنها باید استعدادهای خود را شناسایی کرده و آنها را پرورش دهند ۲_ دانشآموزان باید با مدیریت زمان خود برنامه ریزی کنند، تا بتوانند به تمام فعالیتهای درسی، ورزشی و... بپردازند ۳_ آنها باید با شناخت توانایی خود و با کمک گرفتن از استعدادها، به سمت هدف خویش و موفقیت قدم بردارند تا انشاالله در آینده ما شاهد دانشآموزانی موفق و سربلند در کشور عزیزمان باشیم.»
مدیر آموزشگاه نیایش با تاکید بر فراهم کردن امکانات برای رفاه حال دانشآموزان گفت: «مدرسه هر ساله سعی بر تازهسازی، بهبود امکانات و تجهیزات مدرسه را دارد، با این هدف ما در کادر آموزشگاه نیایش نیز در طی چند سال گذشته همواره در تلاش بودهایم و برای رفاه بیشتر وضعیت تحصیلی دانشآموزان اقداماتی انجام دادهایم: تعمیر نیمکتها، بهبود و تقویت سیستم روشنایی مدرسه، خریداری برخی تجهیزات و لوازم ورزشی مورد نیاز برای سلامت بیشتر دانشآموزان و خریداری و تعویض پردههای کلاسها برای ایجاد فضایی بهتر برای دانشآموزان.»
مدیر آموزشگاه نیایش ناحیه یک بهارستان، در پایان سخنانش با بیان چند توصیه به دانشآموزان تشریح کرد: «دانشآموزان و تمام نوجوانانی که در سرتاسر کشور در حال تحصیل هستند باید تمام لحظات نوجوانی و جوانی خود را ارزشمند بدانند، چرا که فرصت های نوجوانی دیگر بدست نخواهند آمد؛ دوره نوجوانی یکی از شیرینترین، ارزشمندترین و پربارترین دورههای زندگی هر انسان است که جبرانناپذیر و غیرقابل بازگشت است، دانشآموزان باید تلاش کنند و از این دوره کوتاه بیشترین تجربهها و گرانمایهترین موفقیتها را بدست بیاورند.»
خبرنگار دانشآموز: هانیه امینی
ارسال دیدگاه