در مراسم آغاز رزمایش ترافیکی زمستانه در خراسان جنوبی عنوان شد

فرهنگ‌سازی برای کاهش آمار تصادفات ضرورت دارد

بیرجند (پانا) - طرح ترافیک زمستانه در استان با هدف حفظ سلامت جامعه، پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و امدادرسانی به رانندگان در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی برای کاهش آمار تصادفات ضرورت دارد

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم تأکید کرد: فرهنگ سازی در راستای کاهش آمار تصادفات ضرورت دارد.

سید محمد رضا طالبی گفت: در آیات قرآن کریم و احادیث آمده که خدمت به مردم، ارزش بسیاری دارد و امام صادق (ع) هم فرموده اند:" خداوند می فرماید : مردم عائله من هستند و هر کس به آن ها خدمت کند، نزد من از اجر و پاداش بسیاری برخوردار خواهد بود."

وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی استان به دلایل مختلف زیاد است، متذکر شد: ضرورت دارد در این خصوص فرهنگ سازی شود تا مردم بدانند هزینه سرعت غیر مجاز و تخلف در این زمینه، جان مردم است.

به گفته وی؛ استفاده از زنجیر چرخ به عنوان زنجیر سلامت باید در بین مردم با فرهنگ سازی ، نهادینه شود.

معاون استاندار تأکید کرد: مردم برای حفظ جان خود و همنوعان شان مقررات راهنمایی و رانندگی را باید رعایت کنند تا در جاده ها با مشکل ترافیکی مواجه نشوند.

طالبی تصریح کرد: پیش بینی ها حکایت از افزایش 30 درصدی ترددها در این فصل دارد که به عوامل مختلفی مرتبط است، بنابراین با انجام اقدامات خوب و به موقع باید سفری امن داشته باشیم.

سردار "حسن شجاعی نسب" فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح زمستانه پلیس با هدف تسهیل در عبور و مرور و کنترل ایمنی وسایل نقلیه در کلیه معابر درون و برون شهری استان در زمان تغییرات وضعیت آب و هوایی با همکاری و هماهنگی تمامی سازمان های خدماتی و امداد رسان در سطح استان از امروز 19 آذرماه تا 25 اسفند ماه اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: همه سازمان های امدادی و خدمات رسان با توجه به نوع وظیفه ای که دارند در این طرح مشارکت فعال داشته و پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و سایر دستگاه ها و همچنین اعضای مدیریت بحران در استان و شهرستان ها بطور مستقیم در واقع در حوادثی که ناشی از تغییرات جوی رخ خواهد داد حضورفعال خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ورود به هنگام و کیفی در زمستان می تواند چالش هایی را که از این طریق بروز می کند به حداقل ممکن برساند؛ خاطر نشان کرد: حضور دستگاه های خدمات رسان و اجرای ماموریت به موقع و از طرفی مدیریت میدانی و عملیاتی می تواند ایمنی را به رانندگان و مردم عزیز در این فصل زمستان تقدیم کرده و با انجام اقدامات مناسب باعث ارتقاء خدمات رسانی شوند.

سردار شجاعی نسب با بیان اینکه جاده ها، بطور کلی حمل و نقل وسایط نقلیه و مدیرت ترافیک، امروز از نیازهای ضروری و توجه به آن از کارویژه های الویت دار می باشد؛ یادآور شد: البته مولفه های مختلفی در این حوزه تاثیر گذار بوده واین مولفه ها در حوزه سازمان های مختلف و دستگاه ها پراکنده است، بنابراین برای مدیریت مناسب در این حوزه؛ همراهی، هماهنگی و هم افزایی همه دستگاه ها اجتناب ناپذیر است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان توجه به جاده و ایجاد بسترهای مناسب و مدنظر قرار دادن ایمنی خودرو و ارتقاء فرهنگ عمومی ترافیک را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: همه تلاش ما این است که با ارائه خدمات بهتر به همراه سایر مسئولان ذیربط در طرح زمستانه و هچنین در سطح جاده ها و شهرها حداقل تصادفات و خسارات را داشته باشیم و از جان و مال مردم مراقبت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی هم با اشاره به آغاز رزمایش ترافیکی طرح راهداری زمستانی گفت: در استان نیز ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری( سبک و سنگین) مشارکت دارند.

اسداله جلال زاده افزود: همچنین ۳۳ باب راهدارخانه، 45 سکوی استراحت و 35 باب مجتمع خدماتی رفاهی آماده شده و در خدمت کاربران جاده ای خواهند بود.

وی در ادامه به ذخیره سازی ۲۰ هزار تن شن و نمک در سوله ها و راهدارخانه های استان اشاره کرد و گفت: تمامی همکاران و راهداران نیز در قالب گشت های راهداری مشغول خدمت رسانی به کاربران جاده ای در محورهای مواصلاتی خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به تشریح قسمتی از عملیات راهداری صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون پرداخت و گفت: از ابتدای سال به منظور ایمنی راه های استان 2400 کیلومتر خط کشی در جاده های سطح استان انجام و 960 کیلومتر آسفالت در طی بازه زمانی آذر ماه سال گذشته تا آذر امسال در سطح استان انجام شده است.

جلال زاده یادآور شد: همچنین طی این مدت عملیات اصلاح شیب شیروانی در 140 کیلومتر از محورهای استان به انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات آماده اداره کل در گردنه‌های برفگیر و راهدارخانه‌ها مستقر خواهند شد و تمام توان خود را جهت ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار