آستان مقدس امامزاده نقی الهادی (ع) مرواریدی دردل شهر شیروان

شیروان ( پانا)_ آستان مقدس امامزاده نقی الهادی( ع) مشهور به امامزاده غیبی چراغ امیدی برای رشد و توسعه فرهنگی عمرانی در منطقه و شهر شیروان می باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوند ناگسستنی مردم با امامزادگان و بقاع متبرکه که گویای روحیه دین مداری امیدواری یکپارچگی و انسجام دینی و معنوی ساکنان منطقه است در دنیای امروز ماهواره ها و تبلیغات مدرن همه بر سر تنوع اعتقادی و دینی تبلیغ می کنند و می کوشند که نه تنها شیعیان بلکه تمامی مسلمانان را متوجه مذاهب دیگر کنند و آن ادیان را در نظر جوانان خوب و مطلوب جلوه دهند.

دشمنان برای دور ساختن مسلمانان از جنبه های ولایت مدارانه و فقیهانه اسلام برانند که نظرها را به برداشت های صوفیانه محض از دین و عرفان های نوظهور جلب کنند. در چنین شرایطی یک امامزاده می تواند فعال و قطب فرهنگی باشد که بتواند از عهده مقابله با غرب زدگی برآمده و مانع ذوب شدن فرهنگ دینی و ملی مسلمانان در مقابل موج جهانی شدن باشد در این میان مسئولیت خطیری که بر دوش اهل فن همواره سنگینی میکند حفظ میراث گرانبهای معنوی و مذهبی اسلام و معرفی صحیح فرهنگ و هویت ملت مسلمانان بوده است.

شهرت و مقبولیت بسیاری از امامزادگان بر گرفته از وجود سرشار و برکت اینگونه امامزادگان واجب التعظیم است که آنگونه که باید و شاید شناسنامه نشدند.

این امامزاده که از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام است در محل شهرک ولیعصر قرار گرفته که در محله محروم این شهر قرار داردکه چراغی که روشن شده که وجودش روشنی بخش این محله محروم و بسیاری از زائران و مجاوران حریم امن و باصفایش است.

این منطقه به عنوان یکی از محلات جرم خیز شیروان مطرح بودو هیچکس توصیفی غیر از جرم و جنایت از این محله نداشت اما به همت افراد نیکوکار خیر اداره اوقاف و امور خیریه شورای خیرین و در راس آن امام جمعه و به برکت وجود امامزاده مذکور شرایط فرهنگی این منطقه متحول شد و روز به روز نیز بهتر میشود وجود بیش از ۸۰ خادم افتخاری برادر و خواهر یکی دیگر از افتخارات این مکان مقدس می باشد.

مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی مذهبی و قرآنی و توسعه و ساخت امامزاده و برپایی مجالس و مراسمات مختلف در این محل حضور پررنگ امام جماعت هیئت امنا بسیجیان و نیروهای فرهنگی در این امامزاده مهمترین عامل تحولات فرهنگی صورت گرفته در محل شهرک ولیعصر است که با توسعه حرم و گسترده شدن فعالیت ها نگاه عمومی نسبت به این محله بهتر از قبل خواهد شد.

هرچند این امامزاده و فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در آن بخشی از غبار محرومیت و بدنامی را از چهره این محل پاک کرده است اما همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولین است چرا که بسیاری از مشکلات موجود به خاطر بی توجهی برخی از مدیران در سال های گذشته به این محله و دیگر محلات این چنینی است. سالیانی است که در این مرز و بوم مرقد پاکشان قبله اهل دل وملجا دلسوختگان و میعادگاه عاشق است گویی هرم شان حریم عشق است صحنشان آستان کبریا محضرشان غریب واشنا نمی‌شناسد متاع این بازار صفای باطن است و دل شکسته.

خبرنگارغلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار