معاون پرورشی دبیرستان یادگار امام شهرستان ورامین عنوان کرد:
شورای دانشآموزی پلی برای ارتباط بهتر و سریعتر دانشآموزان با اولیا مدرسه است
ورامین (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان یادگار امام شهرستان ورامین، شورای دانشآموزی را پلی برای ارتباط بهتر و سریعتر دانشآموزان با اولیا مدرسه دانست و بستری مناسب برای افزایش سطح مسئولیتپذیری، اعتماد به نفس و همکاری کردن دانشآموزان با یکدیگر خواند.
فاطمه رضاییجو، معاون پرورشی دبیرستان یادگار امام شهرستان ورامین در رابطه با شورای دانشآموزی بیان کرد: «شورای دانشآموزی بستر مناسبی برای افزایش سطح مسئولیتپذیری و حس تعامل اندیشه میان دانشآموزان و اولیا مدرسه است؛ در واقع نمایندگان شورای دانشآموزی پلی برای ارتباط بهتر و سریعتر میان دانشآموزان و مسئولین مدرسه در رابطه با مسائل گوناگون میباشند.»
وی ادامه داد:« شورای دانشآموزی بهعنوان نیروی قدرتمند مشورتی در کلاس، و تحکم رابطه ی صمیمانه میان دانشآموزان و عوامل اجرایی مدرسه میباشد که در نهایت موجب رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان میشود؛ همچنین اعضای شورای دانشآموزی با مسائل و مشکلات دانشآموزان و خواسته های آنها آشنایی بیشتری دارند و به همین دلیل وجود آنها موجب ارتقا سطح مدرسه از نظر کیفی و آموزشی میشود.»
معاون پرورشی دبیرستان یادگار امام شهرستان ورامین در رابطه با حس و حال انتخابات شورای دانشآموزی به صورت یکپارچه در سطح کشور بیان کرد: «شورای دانشآموزی هر ساله با انتخابات کاندیداهای دانشآموزی در فضایی شاد و رقابتی در آموزشگاهها و مدارس برگزار میشد، اما امسال برگزاری این انتخابات به صورت یکپارچه و هماهنگ در سراسر کشور موجب افزایش شور و هیجان آن شده است.»
رضاییجو در رابطه با شور و اشتیاق دوران انتخابات میان دانشآموزان اذعان کرد:« این شور و انگیزهی دانشآموزان در کاندیدا شدن و رقابت تبلیغات و تلاش برای آرا بیشتر فضایی شاد و مهیج برای دانشآموزان به همراه دارد؛ همچنین این انتخابات موجب افزایش سطح تحلیل دانشآموزان نیز میشود به این صورت که آنها بتوانند فردی را که بیشتر میتواند موثر و یاریدهنده آنها باشد را به عنوان فرد برگزیده خود انتخاب کنند.»
وی در ارتباط با اهداف شورا دانشآموزی اظهار کرد: «شورای دانشآموزی اهدافی دارد که از جمله این اهداف میتوانیم به مشارکت در شناسایی نقاط قوت و ضعف مدرسه، ایجاد حس رقابت میان دانشآموزان، ایجاد روحیه مسولیتپذیری و کارهای گروهی و تعامل بیشتر میان دانشآموزان با کادر مدرسه اشاره کنیم.»
رضاییجو درباره وظایف شورا ادامه داد: «در این راستا وظیفه شورای دانش آموزی شرکت در برنامههای مناسباتی _ مذهبی، شرکت در مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، تلاش برای همیاری و همکاری دانشآموزان و ایجاد رقابت میان آنها، تمرین رفتاری اصولی و بزرگمنشانه با بزرگترها، مسئولیت در خصوص درخواستها و مشکلات دیگران و بالابردن سطح اعتمادبهنفس دانشآموزان است.»
وی تصریح کرد: «بعد از انتخابات شورای دانشآموزی و مشخص شدن اعضا هر ۱۵ روز یک بار یا به صورت ماهانه جلسهای با حضور اعضای منتخب شورا و کادر اجرایی در دفتر آموزشگاه برگزار میشود که در طی این جلسات دانشآموزان در تعامل با یکدیگر و کادر اجرایی به بررسی مشکلات و نقاط ضعف و قوت مدرسه میپردازند.»
این معاون پرورشی در پایان بیان کرد: «به طور کلی شورای دانشآموزی بستری مناسب برای افزایش سطح مسئولیت پذیری، اعتمادبهنفس، کنار آمدن و همکاری کردن با دیگران و فرصت دادن به دانشآموزان است تا بیاموزند که چگونه در فردایی روشن با مشارکت در کارهای تیمی و همفکری و همکاری یکدیگر ایرانی آباد بسازند و موجب شکوفایی و درخشش آن در زمینه های مختلف باشند.»
دانشآموزان خبرنگار: پریا یاراحمدی/معصومه حاجیپور
ارسال دیدگاه