رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران:

انجمن اولیا و مربیان نبض تپنده مدارس محسوب می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش شهر تهران به دنبال افزایش اثربخشی جایگاه انجمن اولیا ومربیان است، انجمن اولیا و مربیان را نبض تپنده مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
انجمن اولیا و مربیان نبض تپنده مدارس محسوب می‌شود

نشست روسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس منطقه ۴ تهران در راستای بازگشایی مدارس و با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، وجیهة اله پرویزی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران، روستایی رییس حراست آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای شورای معاونین و فاطمه مهبودی کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان منطقه 4 به میزبانی سالن شهید پیچک برگزار شد.

وجیهة اله پرویزی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران در این نشست ضمن اشاره به ایجاد حلقه ای موثر در ارتقای سطح کیفی مدارس، انجمن را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در این زمینه بیان کرد و گفت: «خانواده‌ها باید نقش تربیتی خود را در تعامل با مدارس به خوبی ایفا کنند و معلمان و مدیران مدارس نیز می‌توانند با ارتباط‌ گیری موثر با والدین ضمن افزایش شناخت از اولیای دانش‌آموزان از ظرفیت های بالای انجمن های اولیا و مربیان برای ارتقا نقش تعلیم و تربیتی مدارس در کنار فرهنگ‌سازی خانواده‌ها استفاده کنند.»

پرویزی اضافه کرد: «اگر خانه، نخستین مدرسه و مدرسه، خانه دوم محسوب می شود، ارتباط و تعامل این دو نهاد عظیم اجتماعی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «انجمن اولیا و مربیان نبض تپنده مدارس محسوب می شود و دارای ظرفیت عظیم کارایی و تعامل است، ما نیز به دنبال افزایش اثربخشی جایگاه انجمن اولیا و مربیان هستیم و روسای انجمن در تحقق اهداف آموزش و پرورش با ایجاد تعامل سازنده سهم بزرگی بر عهده دارند و می توانند موجب تقویت ارتباط میان خانواده‌ها و مدارس و فراهم کردن بستر مشارکت والدین در فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان شوند.»

هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با اشاره به اهمیت نقش خانواده ها در تعلیم و تربیت اظهار کرد: «در سند تحول بنیادین، مهم‌ترین سند آموزش و پرورش، خانواده اولین و مهم ترین نقش را دارد.»

وی افزود: «با نگاهی گذرا به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص می شود که این سند ۲۱ بار کلمه خانواده را در خود گنجانده است و خود دلیل روشنی بر اهمیت خانواده در سند تحول بنیادین است، خانواده در همه دوره های تحصیلی نقش بی بدیلی در تربیت دانش آموزان دارد.»

زمانی نژاد درباره اهمیت بالای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: «سند تحول بنیادین، به آینده نگاه دارد و خانواده ای که سند تحول از آن سخن می‌گوید،‌ خانواده آینده است، این که خانواده در آینده چه ویژگی‌های دارد یا باید داشته باشد. خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی می گذارد و اولین پایه های تربیت و تعلیم در آن پایه ریزی می شود.»

هادی زمانی نژاد اذعان کرد: «انجمن اولیا و مربیان در مدارس به عنوان نمایندگانی از خانواده های دانش آموزان همواره به عنوان نهاد مردمی تأثیرگذار، مورد توجه بوده که حلقه اتصال و ارتباط در سیستم آموزشی و پرورشی ما از طریق انجمن اولیا و مربیان صورت می گیرد.انجمن اولیا و مربیان نقش حمایت گر و تسهیل گر را در مدرسه ایفا می کند که باید با مطالعه و ارتباط و تعامل اثربخش، بتوانند به تسهیل در امور و پشبرد اهداف نظام تعلم و تربیت کمک کنند.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار