مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

بسیاری از مدارس در روستاها نیازمند بهسازی و شاداب‌سازی هستند

اراک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت بعضی از مناطق استان مرکزی و به خصوص در روستا‌ها بسیاری از مدارس نیازمند بهسازی و شاداب سازی هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از مدارس در روستاها نیازمند بهسازی و شاداب‌سازی هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس کم برخوردار با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی با حضور مسئولان کشوری و استانی در استان مرکزی افتتاح شد.

در این طرح که تابستان امسال و در مدارس مناطق کم برخوردار در مناطق حاشیه شهرها و مناطق روستایی کم برخوردار با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در زمینه‌های رنگ‌آمیزی، دیوار نویسی، زیباسازی، اجرای طرح حیاط پویا و تعمیرات تجهیزات مدارس اجرا خواهد شد و سایر نهادها و ارگان‌ها نظیر اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی در این طرح مشارکت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در آیین افتتاح این طرح با اشاره به اینکه همه باید در اجرای این طرح سهیم باشند گفت: امیدواریم در سال جاری با همت گروه‌های جهادی و فرهنگیان بیش از سال‌های گذشته انسجام و هماهنگی در این زمینه انجام شود تا با شروع سال تحصیلی چهره‌ای شاداب در مدارس داشته باشیم.

نوازنی افزود: در بعضی از مناطق استان و به خصوص در روستا‌ها بسیاری از مدارس نیازمند بهسازی و شاداب سازی هستند که امیدواریم با همراهی دهیاری‌ها در این زمینه و اختصاص اعتبارات لازم، مدارسی که در سطح استان نیاز به تعمیر و بازسازی دارند بهسازی شوند.

این طرح با محوریت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کشور اجرا خواهد شد، عامریان دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور و مهدلو دبیرکارگروه توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور به عنوان میهمانان کشوری در آیین افتتاح حضور داشتند.

عامریان در سخنانی که در آیین افتتاح طرح شهید عجمیان در استان مرکزی عنوان کرد: در طرح شهید عجمیان ۱۵۸ مدرسه در مناطق کم برخوردار استان مرکزی در سامانه طرح اطلاعات خود را بارگذاری و نیازهای خود را ارسال کردند‌

عامریان با اشاره به اینکه این طرح آثار مثبتی را در مدارس به همراه دارد افزود: این طرح با هدف ترویج روحیه جهادی بین دانش آموزان و تعمیرات جزئی مدارس از قبیل ایزوگام، گچ‌کاری، محوطه‌سازی و رنگ آمیزی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نزدیک به ۲۰۰۰ کلاس درس از ابتدای سال جاری در طرح شهید عجمیان در کشور بهسازی و شاداب سازی شده است و در این طرح اولویت با مدارس کم برخوردار است.

نماینده وزارت آموزش و پرورش افزود: ۱۵ هزار مدرسه در کشور توسط مدیران شناسایی و ثبت سامانه شده‌اند و ۱۰ هراز مدرسه دیگر هم شناسایی شده تا در سامانه ثبت شوند.

عامریان گفت: پانزده هزار و ۵۰۰ گروه خدام در درون مدارس کشور تأسیس شده است تا در کنار دیگر گروه‌های جهادی به بهسازی و شاداب سازی مدارس بپردازند.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این آیین در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت و اولویت آموزش و پرورش در نظام مسائل کشور افزود: همه ما نسبت به نسل آینده ساز کشور مسئولیم وباید دین خود را به آموزش و پرورش فرزندان کشور ادا کنیم.

جمال روشن زاده، دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان مرکزی در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه با اشاره به آمار مدارسی که در طرح بهسازی خواهند شد افزود: فضای تعداد ۲۵۰ مدرسه در قالب این طرح شاداب سازی و بهسازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود در قالب این طرح و با مشارکت گروه های جهادی اقداماتی نظیر، تعمیر میز و نیمکت، تعمیر و رنگ آمیزی درب کلاس‌ها، اجرای طرح حیاط پویا، دیوار نویسی و رنگ آمیزی دیوار مدارس، بهسازی نمازخانه‌ها و ... انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار