امام جمعه رودهن:

فرهنگ غدیر، کلید اقامه تمام ارزش‌های الهی است

رودهن(پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، فرهنگ غدیر را یک فرهنگ بشری، جهانی و کلید اقامه تمام ارزش‌های انسانی،اخلاقی، اسلامی و الهی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ غدیر، کلید اقامه تمام ارزش‌های الهی  است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام‌جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: یکی از سجایای ارزشمند اخلاقی که باعث عزت فرد می‌شود و موجبات آقایی او را فراهم می‌کند، عفو و گذشت است.ویژگی عفو و گذشت را باید در وجود خودمان ایجاد کنیم. عفو و گذشت بر آقایی افراد و بر عزت افراد، می‌افزاید. اهل عفو و گذشت باشید تا خدا هم به شما عزت و آقایی عنایت نماید. عفو و گذشت، موجب اصلاح روابط و افزایش دامنه تاثیرگذاری افراد در خانواده و اجتماع می‌گردد، اصل دیگری که در آیه اول مورد تاکید است، دعوت به خوبی ها و نیکی ها است. ما نه تنها نسبت به اصلاح و تربیت خودمان مسئولیت داریم، نسبت به اصلاح و تربیت افراد جامعه نیز مسئول هستیم و باید نسبت به خوب شدن افراد جامعه مان، احساس مسئولیت کنیم.

وی افزود: راه غلبه و پیروزی بر وسوسه‌های شیطان این است که کسانی که پرهیزکاری پیشه می‌کنند، به یاد مجازات گناه کاران می‌افتند و ابر سیاه وسوسه ها از آنها دور خواهد شد، وسوسه‌های شیطان مثل میکروب‌هایی است که در همه جا وجود دارد و افرادی که جسم شان ضعیف است، بر آنها تاثیر خواهد گذاشت. سه اصل اخلاقی عفو و گذشت و دعوت به خوبی و دوری از نابخردان، سه شاخص مهم سبک زندگی دینی هستند. امروز مصادف با عیدالله اکبر، عید غدیر خم است. این روز خجسته و مبارک بر همه‌ی شما عاشقان اهل بیت علیهم السلام مبارک باد و ان شا الله خداوند متعال، عیدی همه ما را، ثبوت در مسیر عبادتش قرار دهد.توحید حقیقی با بیان رهبران الهی برای ما تفسیر می‌شود. با رهنمودهای رهبران الهی است که هم خدا شناخته می‌شود و هم عبادت خدا صورت می‌گیرد. اگر رهبران الهی نبودند، خدا شناخته نمی‌شد.

حسینی در ادامه مطرح کرد: در آیات قرآن و روایات، مهم ترین بحثی که بعد از توحید، تبیین شده است، بحث امامت و ولایت است.رویداد غدیر، کلید اقامه‌ همه‌ ارزش های الهی است. به همین جهت اصلاح امت و به تبع آن، اصلاح همه ی انسان ها، در گرو بازگشت به غدیر است. ریشه انحرافات بشریت، انحراف از معارف غدیر است. فرهنگ غدیر، حل المسایل بحران هایی است که جامعه بشری با آن مواجه است.پیامبر اسلام در جریان غدیر، با وضع قاعده امامت و ولایت، مدیریت جامعه اسلامی را برای همگان تبیین کرد. فرهنگ غدیر، بیانگر رجوع به کارشناس در هر عرصه‌ای است. مهم ترین عرصه ای که عقل هم بر ان تاکید دارد، مدیریت جامعه بشری است. عرصه مدیریت جامعه بشری باید به افرادی سپرده بشود که از تقوا و مهارت لازم برخوردار باشند. باید کسانی زمام امور جامعه را برعهده داشته باشند که از تخصص لازم برخوردار باشند.

امام جمعه رودهن همچنین تصریح کرد: فرهنگ غدیر، یک فرهنگ بشری است. مستند اصلی اینکه غدیر یک فرهنگ بشری است، اصل عقلایی است. عید غدیر، یک عید جهانی و رویداد غدیر کلید اقامه تمام ارزش‌های الهی است. فرهنگ غدیر حل المسائل بحران‌های جوامع بشری است.۲۱ تیر ماه، سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد و اعتراض مردم علیه کشف حجاب رضاخانی است. در این واقعه، مردم اعتراض شان را نسبت به یک برنامه ضداخلاقی نشان دادند.برای تحقق ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه ما، خون های زیادی ریخته شده است.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: رضاشاه با دسیسه انگلیس به روی کار آمد اما با بررسی تاریخ، استعمار به واسطه ایجاد فرقه های ضاله مثل وهابیت، حجاب ستیزی را دنبال میکرده است.پوشش حجاب مانع رسوخ فرهنگ غرب در جامعه ایرانی شده بود. فلذا با ایجاد فرقه های ضاله، حجاب ستیزی را در پی گرفتند.استعمار در پی سیاست فسخ و مسخ آموزه های دینی، فرقه های مختلفی را ایجاد کردند تا نقشه های شوم شان را اجرایی کنند.فرهنگ عفاف و‌حجاب، باعث ارزش و کرامت بانوان خواهد شد. دشمنان اگر با عفاف و حجاب مقابله می‌کنند، به خاطر این است که این عفاف و حجاب، مانع انجام نقشه های شوم آنها است.

خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار