در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛

خانه یاریگران زندگی در منطقه ۱۶ تهران افتتاح شد

تهران (پانا) - خانه یاریگران زندگی در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش رفتارهای مخاطره آمیز در مدارس در کانون شریعتی منطقه ۱۶ تهران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
خانه یاریگران زندگی در منطقه ۱۶ تهران افتتاح شد

خانه دائمی یاریگران زندگی به عنوان مرکز شتاب‌دهنده رشدمدار در کاهش آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، به همت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت، با حضور امیر تجلی نیا؛ مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و سید حمیدرضا ابراهیم نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١۶ در کانون فرهنگی تربیتی شریعتی برگزارشد.

بر اساس سیاست‌های ابلاغی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، آموزش و پرورش خواستار ایجاد یک کانون یاریگر زندگی در هر مدرسه است تا در این راستا قدم‌های موثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته و ارتباط سازنده و موثری با دانش آموزان برقرار شود؛ بر همین اساس خانه یاریگران زندگی به همت معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران و با همکاری آموزش و پرورش منطقه ۱۶ افتتاح شد.

بر اساس این گزارش؛ توانمندسازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بهبود و ارتقای خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر و تقویت عوامل محافظت‌کننده از مهم ترین اهداف راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی بود.

خانه دائمی یاریگران زندگی به عنوان مرکز شتاب دهنده رشد مدار در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مجهز به اتاق های آموزشی، مشاوره، سینما، تئاتر، نقاشی و اتاق‌های ورزشی و بازی است تا دانش آموزان در قالب هنر و سرگرمی با خطرات آسیب های اجتماعی آشنا شوند.

در پایان این مراسم، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به سوالات دانش آموزان و والدین در زمینه تقویت مهارت های زندگی و همچنین توانمندسازی افراد در زمینه خود مراقبتی پاسخ داد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از پوستر رویداد ایده پردازی خانه یاریگران زندگی رونمایی شد.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار