معاون فنی و مهندسی گروه تراکتورسازی تبریز تاکید کرد:

موفقیت مهندسان و متخصصان داخلی در ساخت محور جلوی تراکتور سنگین با توان ۱۵۰ اسب بخار

تبریز (پانا) - معاون فنی و مهندسی گروه تراکتورسازی تبریز ضمن اشاره به طراحی‌ها و نقشه‌های برنامه‌ریزی شده توسط مهندسان و متخصصان داخلی جهت ساخت محصولات مشابه کشورهای خارجی بر موفقیت مهندسان و متخصصان داخلی در ساخت محور جلوی تراکتور سنگین با توان ۱۵۰ اسب بخار تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت مهندسان و متخصصان داخلی در ساخت محور جلوی تراکتور سنگین با توان ۱۵۰ اسب بخار

امیر جدیری فیضی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه آذربایجان شرقی در راستای فرمایشات ریاست جمهوری مبنی بر بیان دستاورد های دولت مردمی و انقلاب اسلامی، گفت: کل فرایند طراحی و ساخت دستگاه های تولید شده در تراکتور سازی تبریز به دست‌ متخصصان داخلی انجام گرفته است که به عنوان یکی از اقدامات و دستاورد های بسیار مهم و اساسی گروه تراکتورسازی محسوب می‌شود و لذا در کمتر از ۲ سال فاز های انتهایی طراحی و ساخت نمونه مهندسی نیز آماده شده که یکی از آزمون های بزرگ برای مدیریت و کنترل پروژه و اجرای پروژه های مشابه بوده است.

معاون فنی و مهندسی گروه تراکتورسازی تبریز افزود: محور جلوی تراکتور سنگین یا آی تی ام ۱۵۰۰ پروژه دیگری است که با توان ۱۵۰ اسب بخار مورد نیاز بازار های داخلی و خارجی است و لذا محور جلوی این تراکتور قبلا از شرکت ایتالیایی خریداری می شد اما به دلیل تحریم هایی که به وجود آمد این شرکت از تحویل محور جلوی این نوع تراکتور خودداری کرد اما ما در گروه تراکتورسازی به دلیل تعهدی که نسبت به مشتریان خارجی داده بودیم از شرکت های چینی اقدام گرفتیم که این شرکت ها نیز با هر کم و کاستی این کار را انجام می‌دادند.

جدیری فیضی ادامه داد: در این راستا تصمیم استراتژیکی که در گروه تراکتورسازی گرفته شد ساخت این محور به دست مهندسان و متخصصان کشور بود که در تلاش بودیم در حداقل زمان این محور را همانند محصول مشابه خارجی تولید کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت این محور به دست مهندسان و متخصصان کشورمان یکی از پروژه های بسیار مهم در ارتقای صریح خودکفایی محصول تراکتور سنگین است. تولید موتورهای صنعتی به دست مهندسان موتور ساز گروه تراکتورسازی پروژه دیگری است که با توجه به نیاز های سطح کشور طراحی و تولید شد و لذا در این خصوص تا قبل از تولید این محصول فقط موتورهایی که صرفا در کشاورزی کاربرد داشتند تولید و مورد استفاده قرار می‌گرفتند که با تولید این نوع موتورها توانستیم تمام نیاز کشور را تامین کنیم.

تشکیل قسمت موتور سازی گروه تراکتورسازی از ۲جزء اصلی موتور که نقش نیروی محرکه و ژنراتور تولیدکننده برق را دارد

در ادامه این بازدید، محمدرضا قاسمی شایان، مدیر قسمت موتورسازان گروه تراکتور سازی تبریز گفت: در قسمت موتورسازان گروه تراکتورسازی که موتورهای دیزلی و گازسوز تولید می‌شود و مرکزی با عنوان طراحی و تولید موتور و تجهیزات صنعتی ساخته شده است که هدف اصلی از ساخت این مرکز ورود به بازار تجهیزات صنعتی است چرا که موتورهای ژنراتور و موتورهای پمپ نیاز به نیروی محرکه دیزلی و گازسوز دارند و بنابراین موتورهای تولید نیز تا ۱۵۰ کیلو وات محصولات قسمت موتور سازان است.

وی افزود: قسمت موتور سازی گروه تراکتورسازی از ۲ جزء اصلی موتور که نقش نیروی محرکه و ژنراتور که نقش تولید کننده برق دارد تشکیل شده است و لذا در این راستا در بخش ژنراتور ۲۰ ایستگاه وجود دارد که روزانه با پرسنل ۵۰ نفری، ۲۰ دستگاه با تمامی مجموعه ها تحویل می‌دهد و لذا مجموعه هایی که تحویل داده می‌شود در ۲ حالت هستند یا به صورت شاسی هستند و یا به صورت کانوپی دار هستند.

قاسمی در پایان اذعان کرد: موتورهای پمپ به ۲ صورت ثابت و پرتابل هستند که موتورهای پرتابل در زمینه های مدیریت بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد و لذا در تلاش هستیم آن دسته از تجهیزات صنعتی که نیاز به نیروی محرکه دارند را سبد محصولات را افزایش دهیم.

صفر تا صد نقشه کشی تراکتور های شالیزار تماما بر عهده گروه تراکتورسازی تبریز بوده است

حمید توتونکوب نیز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شرکت تراکتور سازی تبریز گفت: تقریبا در کمتر از دو سال، صفر تا صد نقشه کشی تراکتور های شالیزار انجام شده و بعد از تأییدیه های مهندسی، ساخت را آغاز کرده ایم.

مدیر مهندسی محصول و پروژه تراکتور شالیزار تصریح کرد: تهیه قطعه های ریخته این تراکتور بر عهده شرکت ریخته گری، موتور آن بر عهده شرکت موتورسازی و ساخت پوسته های این تراکتور را در تولیدی خودمان انجام داده ایم و نکته قابل توجه ساخت تراکتور شالیزار این بود که صفر تا صد این پروژه به غیر از تایر هایش خرید بود و در داخل کشور، کارخانه‌ای وجود نداشت تا آن را تولید کند.

وی ادامه داد: در این پروژه تقریبا پنجاه نفر پرسنل اصلی سهیم هستند که در نمونه سازی شرکت داشته اند که سی نفر آنها در فنی مهندسی بوده و بیست نفر آنها در بحث تکنولوژی بودند؛ در سال های اخیر چندین پروژه را راه اندازی کرده ایمو خبر ساز شده اند که آخرین آن ها تراکتور شالیزار سری ۱۷۴۵ و سری ۱۷۰۰ است که ۴۵ اسب بخار توان دارد و به لحاظ آلایندگی استیج A را دارا است و ۸دنده جلو و ۴ دنده عقب و شکل و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. همچنین این تراکتور مخصوص، شالیزار بوده که به دلیل وزن کمتر آن نسبت به دیگر تراکتور ها است. ارتفاع این تراکتور زیاد بوده و درایو هایش ضد آب است چرا که دائم در آب کار خواهد کرد. شعاع چرخشی این تراکتور نیز نسبت به دیگر تراکتور ها کمتر است که راحت تر دور بردارند.

توتونکوب در پایان با اشاره به تعداد دستگاه های تولید شده اظهار کرد: امسال ۵۰۰ دستگاه از این محصول را به بازار فرستاده و امیدواریم تقاضای این دستگاه روز به روز بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار