کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودهن خبر داد:

اجرای تخصصی پایش نوآموزان در پایگاه سنجش دانش‌آموزان ابتدایی رودهن

رودهن (پانا) - کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودهن ضمن اجرای تخصصی و کاملا پیشرفته پایگاه سنجش دانش‌آموزان ورودی کلاس اول در آموزش و پرورش رودهن زیر نظر متخصصان مربوطه، در راستای بهبود وضعیت کیفی آموزش و یادگیری در سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای تخصصی پایش نوآموزان در پایگاه سنجش دانش‌آموزان ابتدایی رودهن

شهناز لطفی، کارشناس آموزش ابتدایی رودهن در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی هرساله برای نوآموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی اجرا می‌شود. هدف از طرح سنجش کلاس اولی‌ها، ارزیابی میزان سلامت جسمی و ذهنی کودک است. با سنجش کلاس اول، از بین همه کودکان ابتدایی، دانش‌آموزان استثنایی تشخیص داده شده و در صورت لزوم به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.»

وی در ادامه افزود: «پایگاه سنجش و پایش دانش‌آموزان ورودی کلاس اول ابتدایی در آموزش و پرورش رودهن بسیار باکیفیت و بادقت، تخصص و مهارت‌های لازم در مدرسه استثنایی امام‌حسن مجتبی(ع) در دو شیفت صبح و عصر در حال انجام و پیگیری است و روزانه حدودا ۲۰ الی ۲۲ نفر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند طبق آمار ۹۸۰ نوآموز باید مورد سنجش قرار بگیرند که تا به اکنون بالغ بر ۵۰۰ نفر مراحل لازم را به صورت کامل سپری و سنجش کامل صورت گرفته است‌، ضمن اینکه این پایگاه تا ۳۰ خردادماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

وی اذعان کرد: «نوآموزان توسط کارشناسان مربوط در پایگاه‌های سنجش سلامت در زمینه‌هایی از جمله شنوایی، بینایی، دید رنگ، قد، مسائل بهداشتی، آمادگی جسمانی، آمادگی تحصیلی و مورد سنجش قرار می‌گیرند تا شروع کلاس اول با بالاترین کیفیت برای‌شان بر طبق توانمندی‌های هر دانش‌آموز آغاز شود.»

لطفی مطرح کرد: «پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش‌آموزان، بررسی میزان شیوع اختلالات احتمالی جسمانی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می شوند و تهیه شناسنامه سلامت برای تمامی نوآموزان از اهداف دیگر طرح سنجش سلامت است‌ که با دقت و وسواس مهارتی و تخصصی باید انجام شود.»

لطفی در توضیحات بیشتر تاکید کرد: «چنانچه در سنجش سلامت، نوآموزی مشکلی نداشت، روند ثبت نام انجام خواهد شد و اگر سنجش سلامت نوآموز دارای ابهام بود، برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می شود، تا تمهیدات لازم اندیشیده و اجرایی شود.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار