مهمترین هدف سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - سازمان دانش‌آموزی نهادی عمومی و غیردولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی بوده و در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را شروع کرد و دانش‌آموزان پسر و دختر را در سه دوره تحصیلی و از پایه اول ابتدایی تا سوم متوسطه ( 12 سال تحصیلی )تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

یکی از نهادسازی‌های خوب در جامعه، باشکل‌گیری سازمان دانش‌آموزی اتفاق افتاده است و ازآنجاکه دانش‌آموزان بخش وسیعی از جامعه را تشکیل می‌دهند، وجود این نهاد بسیار سنجیده، می‌تواند زمینه رشد دانش‌آموزان را فراهم کند. سازمان دانش‌آموزی به‌واسطه وجود سرمایه‌های انسانی یکی از ثروتمندترین سازمان‌های کشور است.

مهم‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های اجتماعی زیاد، قدرت تعامل قوی و در یک‌کلام تربیت اجتماعی است.

تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی - تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی - برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان - خودباوری فرهنگی - ترویج روحیه تعاون و همکاری، نیکو کاری، نوع دوستی - مشارکت در ارتباط های بین المللی از اهداف سازمان دانش آموزی است.

تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی شامل یاور مربی(اصلی ترین رکن) ، خبرنگار دانش‌آموز (پانا) ، کتاب یار ،مدیر یار ،معلم یار ،معاون یار ،یاوران امداد ،یادآوران ،همیار مشاور ،همیار انرژی ،دانش‌آموز آموزش‌دهنده ،یاران شهدا ،یاران نماز ،شهردار مدرسه ،فن یار است.

مجلس دانش‌آموزی نهادی صنفی است که به منظور ترویج فرهنگ مشارکت‌‌جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرروش شکل گرفته و مجموعه وابسته به سازمان دانش آموزی است.

خبرگزاری کانون دانش‌آموزی (پانا) به منظور جذب و آموزش دانش‌آموزان مستعد در عرصه خبر و رسانه در سازمان دانش آموزی تأسیس شده‌است.

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار