معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مهم‌ترین سرمایه در آموزش و پرورش نیروی انسانی است

مشهد(پانا)- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت برای هر کشوری، هیچ ثروت و نیرویی ارزشمندتر از نیروی انسانی کارآمد، مؤمن و سرافراز نیست و مهم‌ترین سرمایه در آموزش و پرورش، نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۱۳۶۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین سرمایه در آموزش و پرورش نیروی انسانی است

دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی، حجت گنابادی نژاد، معاون استاندار، سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محسن داوری، فرماندار شهرستان مشهد و دیگر اعضای شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد.

سید امیرشوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در این جلسه گفت: برخی می‌خواهند لالایی بخوانند تا در حالی که دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند از راه‌های مختلف مانع تربیت نسل جوان شوند، خواب‌مان ببرد و متوجه این جنگ نشویم.

وی افزود: نوع نگاه رهبری به دستگاه آموزش و پرورش آنجا مشخص می‌شود که می‌فرماید نگاه‌ما به آموزش و پرورش، نباید یک دستگاه مصرفی باشد؛ بلکه باید به آن به چشم یک دستگاه زیربنایی نگاه شود. چنانچه میلیاردها خرج کنید، یک بزرگراه یا سد بسازید، هرگز فکر نمی‌کنید پول خود را مصرف کرده اید و هدر داده اید. آموزش و پرورش، به مراتب مهم تر از دستگاه‌های سازندگی دیگری است که در کشور وجود دارد. اینجا جای سرمایه گذاری است. شما در اصل هرچه اینجا خرج می‌کنید، سرمایه گذاری و زیربنا سازی است. همگی از جمله دولت، مجلس و سازمان برنامه و بودجه به این موضوع، باید توجه کنند.

در ادامه، سید ابوالفضل حسینی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مقام معلم، مقام معظم رهبری فرموده‌اند معلمان، محور اصلی تحول، بنیانگذار تمدن اسلامی و افسران سپاه پیشرفت کشور هستند. برای هر کشوری، هیچ ثروتی، منبع و نیرویی ارزشمندتر از نیروی انسانی کارآمد، مؤمن، آزاده و سرافراز نیست و مهم‌ترین سرمایه در آموزش و پرورش، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: خواسته ما در این جلسه، این نیست که دستگاه‌ها کاری برای آموزش و پرورش انجام دهند ، بلکه می‌خواهیم شأن معلم در تمام سال حفظ شود و هر روز، روز معلم باشد، زیرا با توجه به میزان اثرگذاری معلم، اگر حال آموزش و پرورش و معلم خوب باشد، حال جامعه و کشور نیز خوب خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان، به انتخاب معلم نمونه و برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در استان و کشور را عنوان کرد.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار