مدیر دبیرستان دخترانه نوشین بختیاری بخش جوادآباد در آستانه عید سعید فطر:

عید سعید فطر، پیوند عبادی با روابط اجتماعی

جوادآباد (پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه نوشین بختیاری روستای قلعه خواجه بخش جوادآباد، پرداختن به آداب عید سعید فطر را نوعی توجه دین به پیوند عبادت با روابط اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
عید سعید فطر، پیوند عبادی با روابط اجتماعی

مریم هداوند خانی مدیر دبیرستان دخترانه نوشین بختیاری، روستای قلعه خواجه بخش جوادآباد ،پیشاپیش ضمن تبریک عید سعید فطر در رابطه با آن به پانا بیان کرد: «عید سعید فطر روز اول ماه شوال، یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است. که توسط مسلمانان در سراسر جهان بعد از یک ماه روزه داری و بندگی خداوند جشن گرفته می شود. در روز عید فطر روزه حرام است و مسلمانان نماز عید فطر را برگزار می کنند، و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است. پرداخت زکات فطره به نوعی توجه دین به پیوند عبادت با روابط اجتماعی را نشان می‌دهد.»

او افزود: «برای عید سعید فطر آداب و احکام زیادی آمده است که می‌توانیم از آنها به احیا، خواندن نماز و دعا، قرائت قرآن، غسل و... اشاره کنیم. همچنین مسلمانان در این روز نماز عید فطر را به جماعت برگزار می‌کنند و طبق آداب و رسوم خود، آن را جشن می‌گیرند.»

هداوند خانی در رابطه با نماز عید سعید فطر اظهار کرد:«این نماز دو رکعت است که دارای پنج قنوت است .همچنین امام صادق (ع) نیز راجب این موضوع فرموده اند که هرکس این نماز را بخواهد از خداوند چیزی درخواست نمی‌کند، مگر آنکه خدا به او عطا می‌کند.»

مدیر دبیرستان نوشین بختیاری در پایان گفت:«روز عید سعید فطر در کشورهای اسلامی روز تعطیل رسمی است که در کشور ما زمان تعطیلی آن دو روز است. همچنین زمان و روز این عید در کشورهای مختلف متفاوت است. روز عید سعید فطر یکی از اعیاد مهم ما مسلمان است و روزی برای عیدی گرفتن از خداوند است.»

دانش‌آموز خبرنگار، محدثه قرائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار