رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:
مشاوران و مدیران در رأس برنامههای تعلیم و تربیت مدارس قراردارند
ساری (پانا)- رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان کرد مشاوران و مدیران در رأس برنامههای تعلیم و تربیت مدارس قرار دارند و مباحث روانی، تحصیلی و هدایت شغلی دانشآموزان را دنبال میکنند.
![مشاوران و مدیران در رأس برنامههای تعلیم و تربیت مدارس قراردارند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQ5YzZmaUaC/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHtcnFLmnLbdosAIKXaKdntA,,/MTQ5YzZmaUaC.jpg)
سید سروش ساداتی جمالی در جلسه مشاوران مدارس استثنایی که با هدف کیفیت بخشی فعالیتهای مشاوره در مدارس، آموزش تست های تخصصی هوش برگزار شد؛ گفت: مشاوران در واحدهای آموزشی با هدایت دانش آموزان در زمینه های تحصیلی، تربیتی، روانی، رفتاری و شغلی؛ در موفقیت آنان نقش برجسته و بسزایی دارند.
ساداتی مدرسه را نمونه کوچکی از یک جامعه دانست و افزود: مشاوران و مدیران در رأس برنامه های تعلیم و تربیت مدارس قراردارند و مباحث روانی، تحصیلی و هدایت شغلی دانش اموزان را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی دنبال می کنند.
وی اظهار کرد: ارائه مشاوره به دانش آموزان موجب تسهیل در امر تصمیم گیری، شناخت و بکارگیری شیوه و راهکارهای مناسب برای حل مسائل در زندگی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه خود باوری آنان جهت دستیابی به اهداف می شود.
ساداتی با اشاره به اینکه هم افزایی و یاد آوری مکرر مباحث روانی و تربیتی دانش آموزان جزء ملزومات کار مشاوره در مدارس است، عنوان کرد: مشاوران مدارس در جلسات شورای دبیران مسائل روانشناختی را مرور نمایند تا بقیه معلمان نیز این مسائل را در تربیت دانش آموزان در نظر بگیرند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در ادامه بالاترین مرجع تصمیم گیری در آموزش و پرورش را مدیران و در کنار آنها مشاوران مدارس بیان کرد و تصریح کرد: نگاه مشاوران به دانش آموزان در مدارس باید یک نگاه عام باشد و تمام نیازهای دانش اموزان هم از نظر علمی و هم تربیتی مد نظر قرار گیرد.
پاسخگویی به سوالات مشاوران، جمع بندی نظرات و اخذ تصمیمات مورد نیاز از دیگر مباحث این جلسه بود.
دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری
ارسال دیدگاه