اجلاس سراسری نماز در شهرستان قدس

شهر قدس (پانا) - اجلاس سراسری نماز با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت، فرماندار و مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ائمه جماعت، روحانیون، فرهنگیان و دانش‌آموزان در سالن اجتماعات فرهنگ و هنر شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس سراسری نماز در شهرستان قدس

اجلاس سراسری نماز با حضور سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و حجت الاسلام و المسلمین داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت، مسعود بهرامی، مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ائمه جمعه و جماعات استانی، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس، وحید گلی کانی فرماندار و مسئولان شهری، مدیران ادارات و ائمه جماعت، روحانیون اساتید، فرهنگیان و دانش‌آموزان در سالن اجتماعات فرهنگ و هنر شهرستان قدس برگزار شد.

در این اجلاس سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: مسئله نماز ارتباط عبد با معبود است و انسان در گذر زندگی نیازمند تفضل الهی و نماز راه دریافت لطف الهی و سرچشمه کمک به انسان‌ها است.

زرهانی گفت: مدیران یک جامعه و پدر و مادر و روسای ادارات تمکن دارند و مسئول اقامه نماز هستند و نماز را باید بر همه امور اولویت دهند. اگر کودکان از دوره طفولیت با ذکر خدا آشنایی داشته باشند، انسان‌هایی رشید می‌شوند و انسان رشید گرد خلاف نمی گردد.

قام ستاد اقامه نماز کشور و مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت با اشاره به آیه شریفه « ان الصلاه تنهی عن الفحشا والمنکر »تصریح کرد: اگر انسان خود را در محضر خدا ببیند خطا نمی‌کند و اگر هم مرتکب لغزش شود به سمت خدا باز می گردد؛ کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان بهترین فرصت را برای ارتباط با خدا دارند و از لحاظ سنی دارای بهترین شرایط هستند.

وی عنوان کرد: باید راه را برای اقامه نماز نسل نو باز کنیم و در محیط مدرسه درست‌خوانی نماز و آموختن اسرار و فلسفه‌ی نماز را به دانش‌آموزان یاد بدهیم و یکی از کارکردهای مدرسه انتقال معارف نماز است.

زرهانی افزود: کاری که در شهر قدس انجام شده و اجلاسی که در این شهرستان صورت گرفته کاری در شأن مرکز استان است. لازم است که یک اتاق فکر از این اجلاس تشکیل دهیم و مسئولین ستاد اقامه نماز کمک کنند که یک برنامه ۵ ساله تدوین شود؛ بطوریکه بعد از ۵ سال تمام مدارس صاحب نمازخانه و تمام محله‌ها داری مسجد باشند، و انشاالله در آینده شهرقدس به عنوان شهر نمونه نمازی انتخاب شود.

خبرنگار : فرخ عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار