گوزن زرد ایرانی در لرستان تلف شد

خرم آباد (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان خبر داد یک راس گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت لرستان در مرکز احیا تلف شد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
گوزن زرد ایرانی در لرستان تلف شد

علی‌سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در راستای تحقق اصل 50 قانون اساسی سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری به سران قوا درباره حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض و تقویت زیرساخت های کشور در حوزه گردشگری طبیعی و محیط زیست با هدف نجات گونه گوزن زرد ایرانی از خطر انقراض و احیای آن در استان لرستان با مطالعه، مشاوره و به استناد پیشینه زیستگاهی زاگرس و تایید دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان اقدام به تکثیر و پرورش گونه مورد نظر توسط کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان شد.

وی افزود: در مرحله اول این فعالیت در آذر ماه امسال چهار راس گوزن از دشت ناز ساری به سایت مورد نظر انتقال یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: یک راس از چهار راس گوزن زرد در همان ابتدای ورود به سایت کشت و صنعت به دلایلی احتمالی از جمله بعد مسافت و جابه‌جایی از وضعیت نرمالی برخوردار نبود که سریع تیم دامپزشکی به مراقبت از آن پرداختند که متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و این گونه تلف شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ این گونه در خطر انقراض، قسمت هایی از لاشه این حیوان جهت کالبدشکافی و مشخص شدن دلایل اتلاف گونه به آزمایشگاه ارسال شد که با توجه به نتیجه آن دلیل مرگ این گونه، سن بالا و التهاب روده اعلام شد.

سالاروند خاطرنشان کرد: امر مهمی که در این میان باید به آن اشاره کرد این است که مرگ این گونه در اثر عدم سازگاری با شرایط زیستگاهی و اکولوژیکی نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار