توسط اعضای گروه خدام المهدی(عج) برگزار می‌شود

آیین سمنوپزان به مناسبت میلاد ام الائمه، حضرت فاطمه زهرا

تهران (پانا) - همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت ام الائمه، حضرت فاطمة الزهرا(س)، آئین مذهبی سنتی سمنوپزان توسط اعضای گروه خدام المهدی تهران به همراه مولودی خوانی و قرائت ادعیه مناسبتی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۸۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین سمنوپزان به مناسبت میلاد ام الائمه، حضرت فاطمه زهرا

به گفته بانیان این مراسم، امسال تحت نام نذر مادر سادات، این گروه اقدام به پخت سمنو برای توزیع به اهالی محل و برخی مستمندان و بانیان این امر می کند.

به گفته سیدعلی اصغر قدوسی، مسئول سمنوپزان گروه خدام المهدی(عج) این پاتیل سمنو، ۶۰۰ کیلوگرم سمنو می شود که حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ظرف سمنو می دهد و پخت آن ۲۴ ساعت زمان می برد که ضمن ذکر صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) به اجرای آئین می پردازند و اقدام به کشیدن سمنوها در ظرف می کنند.

این آئین و رسم ملی‌مذهبی با نیت شاد کردن دل حضرت زهرا(س) برگزار می شود که در کنار آن باعث دید و بازدید و فراهم آوردن صله رحم بین آشنایان و مردم و ایجاد شور و نشاط با دعوت مهمانان و قرائت قرآن و ادعیه به ویژه دعای آل یاسین و دعای ظهور امام زمان(عج) نیز می شود.

قابل ذکر است که این سمنوها به هنگام صبح میان مردم و عاشقین آن حضرت پخش می شود تا از آن به عنوان تبرک حضرت زهرا(س) در خانه هایشان استفاده شود.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار