امام جمعه رودهن:

مادران و همسران شهید، ام‌البنین‌های عصر جدید هستند

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به وفات حضرت ام‌البنین، مادران و همسران شهدا عصر حاضر هستندکه باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مادران و همسران شهید، ام‌البنین‌های عصر جدید هستند

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: مهم ترین آثار ایمان و بلکه اصلی ترین اثر ایمان تبعیت از اطاعت دستور خدا است، نشانه ایمان افراد میزان بهرمندی آنها از ایمان و مقدار تبعیت‌شان از خدا و پیامبر خدا است.اطاعت و پیروی از خدا به دو صورت اول اطاعت زبانی و دوم‌اطاعت عملی است.

وی ادامه داد: وظیفه یک انسان مومن و مسلمان این است، که حلال و حرام خدا را بشناسد و دستورات خدا و پیامبر را بداند. این دانستن را در مرحله دوم در عمل پیاده‌سازی کند، بایستی توجه کرد صِرف اظهار ایمان زبانی کفایت نمی‌کند و عمل افراد است که میزان باور آنها به خدا و اهل بیت(ع) را مشخص می‌کند، میزان انسان‌ها و میزان خوب بودن آنها با اعمال‌شان مشخص می‌شود.از مهم ترین مصادیق امانت داری صیانت از باورهای اعتقادی ما است. همه ما با تمام وجود باید از آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) اهتمام ویژه داشته باشیم و هم خودمان عمل کنیم و هم دغدغه پیاده سازی در جامعه را داشته باشیم، علاوه بر اظهار ایمان زبانی ما بایستی مطیع خدا و اهل بیت(ع) باشیم، سر پیچی کننده از دستور خداوند و پیامبر از ایمان واقعی بهره ندارد.

حسینی اظهار کرد: ایمان واقعی میوه و ثمره دارد که از جمله این ثمرات حرکت در مسیر خدا و تحول در اخلاق و رفتار است، حضرت ام البنین(س) از وقتی که به خانه امیرالمومنین(ع) پا گذاشت همواره خودش را خادم فرزندان فاطمه(س) می‌دانست و عشق خود را با تمام وجود نثار آنها می‌کرد، مادران و همسران شهدای عزیز ما که این روز به نام تجلیل از مقام آنها نام‌گذاری شده در واقع سربازان گمنامی هستند که همواره راه عزیزان خودشان را ادامه می‌دهند.اگر بخواهیم جایگاهی برای آنها بیان کنیم مقام آنها موازی با مقام شهداست، نوکری خانواده شهدا همیشه وظیفه همه ما مسئولین است و امیدوارم همه مسئولین ما توجه ویژه‌ای داشته باشند و خدایی نکرده مبادا خانواده شهدا ناراضی باشند.

امام‌جمعه رودهن همچنین مطرح کرد: برای تربیت نسل صالح و سازنده آینده بایستی این الگوی مجسم را فرای راه‌حل‌های خود داشته باشیم، در هفته جاری سالروز واقعه‌ ننگین حجاب رضاخانی را داریم. حکمت نبوت و بعثت پیامبران الهی نجات مردم بوده است، حکمت نماز دوری از زشتی هاست، حکمت منع شراب و قمار حکمت کینه توزی و دشمنی است و دستورات حجاب و عفاف که در فرهنگ ما وجود دارد مبتنی بر حکمت و مصالحی است که در واجبات دینی وجود دارد.

وی در توضیحات بیشتر اذعان کرد: تحقق پاکی جامعه که منشا سعادت و خوشبختی انسان است یکی دیگر از حکمت‌هایی است که در پس این حکمت ها نهاده است. یکی از مهم ترین نمادهای هویت دینی عفاف و حجاب است.مبارزه با نمادهای هویت بخش ترفند همیشگی دشمنان و هویت ستیزان بوده است، هجمه به هویت دینی ما همواره از راهبردهایی بوده است که دشمنان این ملت در پیش گرفته اند.دشمنان امسال همانند رضاخان و پیش گرفتن راهبرد کشف حجاب به دنبال پیاده سازی نقشه های خودشان بودند و اول به هویت ملت آسیب زدند و اگر این هویت را بگیرند ترفند پیاده سازی نقشه برایشان آسان تر خواهد بود.

در پایان امام‌جمعه رودهن تصریح کرد: همه ما نسبت به این مهم باید دغدغه داشته باشیم که این روزها دشمنان به دنبال دو قطبی‌سازی حجاب و بی‌حجابان هستند، ما باید نسبت به افراد کم حجاب که عزیزان و فرزندان خودمان هستند و بخشی از جامعه ما هستند نگاه حرمت‌شکنانه نداشته باشیم. اینها از دستورات دینی ناآگاه هستند و وظیفه ما این است با بیان جذاب آن دستاوردهای شوم دشمنان را برای جوانان بیان کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار