دانش‌آموزان کاشمری مهمان بزرگترین موقوفه حضرت زهرا در خراسان رضوی شدند

کاشمر (پانا) - برای اولین بار دانش‌آموزان کاشمری به همت اداره آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه شهرستان کاشمر مهمان موقوفه امین‌التجار شدند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری امام جمعه کاشمر در جمع دانش آموزان ضمن شرحی از جلسات هفتگی دختران و پسران دانش آموز به انجام کار های گروهی بیان کرد :«او از دانش آموزان خواست تا اولین گام های کار های گروهی را در مدارس بردارند و در کار های گروهی مدارس مشارکت کنند.

وی گفت:«کار گروهی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به کار فردی دارد و همدلی عنصر مهمی در تاثیر کار گروهی است . و ضمن بیان داستانی از زندگی پیامبر اکرم (ص) دانش آموزان را تشویق به انجام کار های تشکیلاتی کرد و گفت جوانان ما مطالبات و خواسته هایشان از مسئولین را باید به صورت گروهی انجام دهند.»

محمد رحیمی متولی این برنامه نیز بیان کرد:« امین‌التجار، موقوفه‌ای درخشان در معرفی هویت تاریخی و فرهنگی کاشمر و از بزرگ‌ترین موقوفه حضرت زهرا(س) در خراسان رضوی به شمار می‌رود که همه ساله پذیرای عزاداران در ایام فاطمیه(س) است»

امین موقوفه امین‌التجار اظهار کرد: «سال 1348 وقفی در کاشمر به نام موقوفه امین‌التجار ثبت شد که با گذشت بیش از یک قرن همچنان بزرگ‌ترین وقف در حوزه خود در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.»

امین موقوفه امین‌التجار با اعلام اینکه بنا به وصیت امین‌التجار از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) به مدت 40 شب مجلس ذکر مصیبت سرور زنان جهان باید برگزار و در پایان از شرکت کنندگان پذیرایی شود، عنوان کرد: «این وقف به موقوفه سه خورشتی در بین مردم کاشمر شهرت دارد. این سه نوع خورشت شامل فسنجان، قورمه‌سبزی و قیمه است، اظهار کرد: بنا بر وصیت مرحوم امین‌التجار حتما یکی از خورشت‌ها باید شیرین باشد.»

امین موقوفه امین‌التجار همچنین در خصوص ترتیب دعوت از میهمانان گفت: «به دلیل وسعت و جمعیت کاشمر هر سال یک منطقه از شهر دعوت می‌شوند و هر چند سال نوبت به یک قسمت از شهر می‌رسد. البته هر سال دو یا سه شب مجلس روضه‌خوانی در زندان کاشمر برگزار و زندانیان نیز اطعام می‌شوند ، و امسال برای اولین بار دانش آموزان کاشمری مهمان این موقوفه شدند.»

خبرنگار پانا :کیمیا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار