رضا زنگویی*

امروز نیاز ما به سلیمانی بیش از دیروز است

نیاز ما به شهید سلیمانی، امروز بیشتر از دیروز است، خیلی بیشتر. اما دست ما از دامان او کوتاه است. این کوتاهی هم بدجوری قامت خودمان را کوتاه می‌کند. چاره را باید در نوع مراجعه به سلیمانی یافت که با شهادت، اوج‌نشین نگاه‌ها شده است. او را باید شناخت. نیاز به شناخت سلیمانی امروز بیشتر از دیروز است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
امروز نیاز ما به سلیمانی بیش از دیروز است

با معرفت یافتن به سلوک و مکتب اوست که می‌شود گره‌ها را گشود. می‌شود بن‌بست‌ها را شکست. می‌شود قهرها را به آشتی تبدیل کرد. می‌شود بیراه‌ها و بیراه رفته‌ها را به راه آورد. شناخت سلیمانی را هم از سویه های مختلف باید پی گرفت. حضور او در جبهه مقاومت فقط یک جلوه از این شخصیت صاحب ابعاد است. آن را هم باید در راستای ارتقای امنیت ملی و زدن خاکریز دفاع از وطن در دوردست ها تحلیل کرد و هم ذیل حدیث راهبردی حضرت رسول که می فرمایند: "مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ؛ هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست."

حاج قاسم، دید که لشکریان مرگ بر زندگی می تازند و جان مردمان را به خنجر می کشند. دید که ناموس خلق خدا به تاراج است و دخترکان مظلوم، بر سر کوی و بازار به بردگی فروخته می شوند. او دید و برخاست تا این بلا را از جامعه انسانی دور کند. چنین هم کرد. تاریخ صفحات فردای خود را به حماسه‌ای اختصاص خواهد داد که او دیروز نوشت. سرباز سلیمانی، فقط سردار میدان نبرد با تکفیری ها نبود که میاندار منصف عرصه های داخلی هم بود. نگاهی مهربان داشت که چون باران همه زمین ها را سیراب می کرد. آفتابی که درخت و گل و سبزه و خار را انرژی می داد. او انسان بود همان که خدا به خلافت خویش مأموریت داده است. باید مظهر شئون حضرت دوست باشد و بود. الان هم به رفتاری چنین نیاز داریم که سایه سر همه مان باشد و ما را کنار هم بنشاند. این که رهبر انقلاب او را صاحب مکتب دانستند ناظر به همین موضوع است. باید رفتار او را تکرار کنیم تا منش او تکثیر شود که در ایران امروز برای برون رفت از مشکلات به سیره او نیاز داریم.

*کارشناس حوزه فرهنگی و احتماعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار