معاون آموزش ابتدایی کل آموزش و پرورش اداره شهرستانهای استان تهران تاکید کرد:
ضرورت اجرای مولفههای کیفیتبخشی آموزشی در مدارس
رودهن (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران انجام امور اجرایی و اداری به موقع، توانمندسازی نیروی انسانی، تقویت و تامین تجهیزات آموزشی و نظارت تسهیلگر، مولفههای کارآمد و ضروری اجرای کیفیبخشی آموزشی در راستای تحقق اهداف برشمرد.
جلسه هماندیشی معاونین آموزش ابتدایی مناطق ۲۱گانه شهرستانهای استان تهران به میزبانی آموزش و پرورش رودهن در مجموعه فرهنگی، آموزشی نورالشهدا شهر آبعلی با حضور مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، محمدعلی زنجانی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی، علی نائینیان رئیس اداره دوره دوم ابتدایی ، عاطفه عامری رئیس آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی، افسانه جوانشیر کارشناش عشایر، لیلا شیرخانی کارشناس مسئول دوره اول ابتدایی،مرتضی مرادی کارشناس گروههای آموزشی و تکنولوژی آموزشی، پگاه نظری کارشناس مسئول دوره دوم ابتدایی، مهدی نظری کارشناس مسئول دوره اول ابتدایی، همچنین با حضور معاونین آموزش ابتدایی مناطق ۲۱گانه شهرستانهای استان تهران و مدیر و مسئولین آموزش و پرورش رودهن، برگزار شد.
در این جلسه محمدعلی زنجانی، معاون آموزش ابتدایی شهرستانهای استان تهران، گفت: مساله اصلی که ما باید درگیر آن باشیم و مورد تاکید قرار دهیم مساله آموزش و پرورش با همه ابعاد آن است؛ باید اینمساله را به درستی شناسایی کنیم زیرا موانع و مشکلات و حواشی که وقت زیادی از ما را گرفته است، بازدهی کامل را نداشته باشیم و روند دچار اختلال شود، اما با این شناسایی میتوان به اهداف خود برسیم و اینکه کلیه فعالیتها و برنامهها ناظر به کلاس درس بوده و در آن نمود عینی پیدا کند، اینگونه میتوانیم آسیبها را به شرط برنامهریزی درست کاهش دهیم و در تمامی برنامهها فایده و کارکرد آن برای دانشآموز و همکار فرهنگی در نظرگرفته و معین شود.
زنجانی در ادامه صحبتهایش گریزی به اهداف و برنامههای پیشبینیشده در استان کرد و افزود: شعار مدنظر ما قدم برداشتن در مسیر کیفیتبخشی آموزشیاست؛ با وجود همه موانع و مشکلات که کاملا به آن همگی اشراف داریم، لازم است کیفیتبخشی را در راس امور به صورت ویژه قرار دهیم و با وجود این موانع چارهاندیشی کنیم و تجارت ارزنده پیشین را با مقتضیات زمان ساماندهی و اجرا کنیم.
وی همچنین به بیان مولفههای کیفیتبخشی پرداخت و بیان کرد: اولین مولفه امور اداری و اجرایی است، که باید درست انجام شود چرا که در غیر این صورت تمام وقت را گرفته و اجازه ورود به صحنه کیفیتبخشی را به ما نمیدهد؛ مناطق باید توانمند از این مرحله گذشته تا بتوانند در زمینه کیفیتبخشی گامهای موثر و درخور بردارند، دومین مولفه، تقویت دورههای آموزشی در راستای توانمندسازی نیروهای انسانی است، که با وجود مشکلات در زمینه جذب و ساماندهی غیراصولی نیروها، باید این مولفه، پیگیری متعهدانه شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ادامه داد: سومین مولفه تقویت تجهیزات آموزشی در مدارس و کلاسهای درس است، که باید با سرعت و بهینه تامین و در اختیار نیروها و مدارس قرار بگیرد و چهارمین مورد که بسیار مهم است، مولفه نظارت بر روند اجرایی کیفیتبخشی کلاسها و مدارس است، که در راستا و هدف تسهیلگری و کمک باید انجام شود.
در پایان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد: لازم است که تمامی برنامهها و طرحهای نمایشی کنار گذاشته شود و کیفیتبخشی اجرایی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد و برای هر برنامهای توجیه کیفی داشته باشیم، به سمت گزارشهای آماری کاذب و نادرست نرویم و درگیر فریب سازمانی با دادههای غلط نشویم که قطعا در برنامهریزیهای کلان و مهم در آموزش و پرورش تاثیر کیفی و حتی کمی خواهد گذاشت و بازدهی را پایین خواهد آورد.
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه