رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان خبر داد:
انتقال پایگاههای سنجش پیش دبستانی به مراکز اختلال یادگیری
اصفهان (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان از انتقال پایگاههای سنجش پیش از دبستان به مراکز اختلال یادگیری خبر داد تا سنجش دانشآموزان قبل از کلاس اول، با دقت و سازماندهی بیشتر انجام شود.
روحاله خزائی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان و هیئت همراه و نیز مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورزنه و معاون آموزشی از مدرسه استثنائی صابر شهر ورزنه و مرکز اختلال یادگیری آفتاب بازدید کردند.
در بازدید از مدرسه صابر، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان از نزدیک با مشکلات و کمبودهای این مدرسه آشنا شد و راهکارهایی برای بهبود عملکرد پرسنل مدرسه پیشنهاد داد. همچنین ضمن اشاره به سختیهای کار آموزگاران استثنائی از زحمات آنان تشکر کرد و قول مساعدت برای ارسال تجهیزات آموزشی به این مدرسه را داد.
وی در بازدید از مرکز اختلال یادگیری آفتاب اظهار کرد: کار با دانشآموزان اختلال یادگیری شامل دو بخش آموزشی و فرایندی است؛ ۳٠٪ از کار معلم اختلال یادگیری به مباحث و مطالب آموزشی روزمره دانشآموز برمیگردد، اما ۷٠٪ دیگر آن، به صورت فرایندی متوجه حل ریشهای و تخصصی مشکلات اختلال یادگیری دانشآموز است.
خزائی افزود: قسمت فرایندی درمان اختلال یادگیری، یک کار توانبخشی است و به همین جهت نیاز به کار انفرادی و مداوم با دانشآموز دارد و نمیتوان دانشآموزان اختلال یادگیری را به صورت گروهی آموزش داد.
همچنین، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان از انتقال پایگاههای سنجش پیش از دبستان به مراکز اختلال یادگیری خبر داد تا سنجش دانشآموزان قبل از کلاس اول، با دقت و سازماندهی بیشتر انجام شود.
ارسال دیدگاه