معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش دماوند:
فلسفه اجرای طرح مصباحالهدی بسترسازی امامشناسی در مدارس است
دماوند (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش دماوند گفت فلسفه اجرای مصباحالهدی در مدارس، ایجاد بستری برای امامشناسی و انس با ائمه(ع) بین دانشآموزان است.
رقیه عرب، معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش دماوند در گفتوگو با پانا از اجرای هشتمین دوره طرح مصباحالهدی ویژه فرهنگیان و دانشآموزان در منطقه دماوند خبر داد و اظهار کرد: «افتتاحیه طرح مصباحالهدی به صورت نمادین در دبستان صالح شهر دماوند با حضور دانشآموزان و فرهنگیان برگزار شد.»
وی با بیان اینکه طرح مصباحالهدی در بخشهای مختلف مسابقه کتابخوانی، شعر علوی، مقاله پژوهشی و سوگواره محراب به اجرا درآمده است، افزود: «این طرح ویژه فرهنگیان و دانشآموزان در سه مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم با محوریت سیره زندگی امام علی (ع) و امام زمان (عج) است.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش دماوند گفت: «فلسفه اجرای طرح مصباحالهدی در مدارس این بوده که بستر امامشناسی و انس با ائمه را برای دانشآموزان فراهم کند و در این زمینه، لازمه آن اقدامات فرهنگی، تربیتی و مذهبی متناسب است.»
عرب تصریح کرد: «نهادینه کردن ارزشهای دینی و قرآنی در جامعه اسلامی، یکی از اهداف کلی ما در حوزه تربیت دینی است و طرح مصباح الهدی، یکی از موفق ترین طرحهای توسعه فعالیتهای قرآنی کشور است.»
وی بیان کرد: «هر ساله دانشآموزان با یکی از امامان معصوم (ع) انس گرفته و تمام کارهای تربیتی و دینی آنان بنا بر زندگینامه و احادیث مربوط به این معصوم معطوف بوده، که این طرح در سال تحصیلی جدید به نام امیرالمومنین (ع) مزین شده است.»
ارسال دیدگاه