معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش:

پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس نقش مهمی در سلامت جسمی دانش‌آموزان دارد

کرج (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس این استان با نظارت مستمر جدی گرفته می‌شود زیرا سلامت دانش‌آموزان در اولویت کاری ما قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس نقش مهمی در سلامت جسمی دانش‌آموزان دارد

سید‌مسلم رئیسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در نشست پایگاه های تغذیه سالم که با حضور معاونین پرورشی و کارشناس مسئولان و کارشناسان بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، افزود: هدف از فعال بودن پایگاه های تغذیه سالم در مدارس ،عرضه خوراکی ها و مواد غذایی بهداشتی و مجاز به دانش آموزان در زنگ های تفریح مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه ها نقش مهمی در ارتقای هر چه بیشتر سلامت جسمی دانش آموزان و بهبود وضعیت تغذیه آنان البته با رعایت کامل دستورالعمل ها دارد.

رئیسی با اشاره به تأثیر چشمگیر صبحانه در سلامت جسمی دانش آموزان، بیان کرد: برخی دانش آموزان استان بنا به دلایل مختلف این وعده غذایی مهم را نادیده گرفته و مصرف نمی کنند بنابراین دانش آموزان البرزی می توانند در پایگاه های تغذیه سالم مدارس از صبحانه و میان وعده بهداشتی و مجاز در طول روز استفاده کنند تا سلامت جسمی آنان دچار مشکل نشود.

وی بر لزوم جلوگیری از عرضه خوراکی ها و مواد غذایی کم ارزش و بی کیفیت در بوفه مدارس استان البرز تأکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزاری دوره های آموزشی مستمر در طول سال تحصیلی برای بوفه داران مدارس شهرها و روستاهای استان به منظور تغذیه سالم دانش آموزان را ضروری دانست.

وی در پایان خواستار بازدید مکرر از بوفه مدارس البرز از سوی سازمان دانش آموزی و دانشگاه علوم پزشکی این استان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار