امام‌جمعه رودهن‌:

نگاه و افق تربیتی اصولی‌ در درازمدت موثر و‌ کارآمد واقع می‌شود

رودهن (پانا) - امام جمعه رودهن گفت افق و نگاه تربیتی اصولی و سازمان‌یافته در نظام آموزش و‌ پرورش در‌ درازمدت اثرگذاری و‌ کارآمدی خود را روی دانش‌آموز، نشان می‌دهد و‌ نباید به‌دنبال تاثیر و تغییر آنی بود.

کد مطلب: ۱۳۱۹۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نگاه و افق تربیتی اصولی‌ در درازمدت موثر و‌ کارآمد واقع می‌شود

نشست صمیمانه و بصیرتی معاونان و مربیان پرورشی مدارس رودهن با حجت‌الاسلام سید محمد موسوی دزفولی امام جمعه رودهن همچنین با حضور مهدی حبیبی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این نشست صمیمانه سید محمد حسینی دزفولی پس از خیر مقدم و تشکر از حضور مربیان و معاونین تربیتی و پرورشی در مدارس رودهن در این نشست، گفت: همیشه مطرح می‌شود که آموزش و پرورش توامان باهم باید دنبال شود و بدون تربیت عملا آموزش به اهداف مورد انتظار خود دست نمی‌یابد، که قطعا امری کاملا صحیح و اجتناب‌ناپذیر است.

وی در ادامه مطرح کرد: معاونان و مربیان پرورشی متولیان خاص مسائل و‌ اقدامات تربیتی در مدارس و برای دانش‌آموزان هستند، اما پیشبرد اهداف تربیتی به نحو مطلوب عملی است که با اقدام مشارکتی و‌ همکاری پویای همه کارکنان مدرسه امکان پذیر می‌شود.

وی در ادامه مطرح کرد: همکاری و‌ مشارکت فعال و صمیمانه در مدارس لازم و ضروری است، اما در این همکاری باید به این نکته توجه شود که حرمت و شأن یک مربی تربیتی حفظ شود و‌ با اقداماتی غیرمرتبط جایگاه او دچار خدشه و‌خلل و در مواردی متزلزل نشود، در واقع نگاه کار بیهوده و تلف کردن وقت، بیکاری و واژه‌های نامأنوس و‌ ناامید کننده و‌ مخرب به یک مربی تربیتی باید کاملا اصلاح و از بین برود.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش‌هایی دیگر از صحبت‌هایش اشاره به سخن امام صادق(ع) می‌کند که می‌فرماید، با عمل خود دیگران را به خوبی فرا بخوانید، و اذعان کرد: شما مربیان پرورشی باید با ظرافت عمل و ابتکار و خلاقیت با عمل مثبت، دانش‌آموزان را هدایت کنید چرا که نسل جوان به عمل ما نگاه می‌کند و الگوبرداری می‌کنند.

امام جمعه رودهن در ادامه این جلسه تصریح کرد: مربیان پرورشی باید مجهز و آشنا به فنون جدید و‌ نوین کاری در حوزه خود باشند و با برنامه‌ریزی دقیق بر اساس یک برنامه مدون طراحی شده و منسجم در اوایل سال تحصیلی اهداف تربیتی و پرورشی خود را جلو ببرند و در این برنامه‌ریزی تعامل موثر با معلمین و دبیران را سرلوحه کار خود قرار داده تا از تأثیرگذاری شگرف معلم روی دانش‌آموز بتوانند در راستای اهداف تربیتی به نحواحسن و‌مطلوب استفاده کنند و در همین چارچوب تعامل با اولیا را هم مدنظر ویژه و‌خاص قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بخش رودهن در پایان خاطرنشان کرد: از زیرسازی‌ها و امکانات منطقه برای برگزاری برنامه‌هایی چون اردو‌ استفاده کنید، نمازخانه‌های مدارس را فعال و‌پویا راه‌اندازی و اداره شود؛ بنحوی که دانش‌آموز متوجه بها و اهمیت این مکان مقدس در مدرسه بشود و‌ توصیه‌ نهایی این است که حتی‌المقدور برای معلمین و‌ کادر در مدارس کارگاه‌های بصیرتی، مهارتی و‌ شناختی برگزار کنید و‌ با این روش آن‌ها را با خود همراه کنید.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار